Gå til innhold

Har noen tenkt på dette ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var i alle fall en av tingene legen min sjekket før jeg begynte med medisiner, sammen med bl.a stoffskifte som også kan gi lignende symptomer.

Mange bruker jo ad mot angst. Kan mangel på b12 også gi sånne symptomer?

Legen din har skjønt det. Viktig å sjekke mangel B12. Mangel på dette, kan utløse en rekke psykiske lidelser..

Det var i alle fall en av tingene legen min sjekket før jeg begynte med medisiner, sammen med bl.a stoffskifte som også kan gi lignende symptomer.

Mange bruker jo ad mot angst. Kan mangel på b12 også gi sånne symptomer?

Når det AD, vet jeg ikke om B12 har en innvirkning...

Annonse

Gjest Hoggormen

Legen din har skjønt det. Viktig å sjekke mangel B12. Mangel på dette, kan utløse en rekke psykiske lidelser..

Min lege tok også et batteri med blodprøver da jeg første gang oppsøkte han for psykiske problemer. Så det er ikke alle leger som spyr ut SSRI med en gang.

Gjest ajaja

Hva er B12 og hvordan behandles det?

B-12 er et vitamin som ved mangel kan gi en hel rekke ulike symptomer. Det behandles med vitamintilskudd enten i tablettform eller injeksjoner (sprøyter).

Noen får mangler fordi de har et kosthold som ikke gir nok tilførsel av vitaminet, andre kan ha en "defekt" som gjør at man ikke klarer å ta opp nok selv om man tilfører nok. Det kalles instrinsic factor og vanskeliggjør opptaket i magesekken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...