Gå til innhold

Endetarmsplager

Anbefalte innlegg

Gjest Pia66

Jeg er en frisk dame på 43 år som de siste ukene har fått endetarmsplager. Først trodde jeg det kom av barnemark siden jeg har mindreårige barn, men en kur løste ikke problemet. Jeg lurer på om jeg kan ha hemorider, og har forsøkt med Alcos-Anal uten at det har blitt noe bedre. Plagene fortoner seg som "kiling" i endetarmen, ikke direkte kløe. Det blør ikke og jeg kan ikke visuelt se noe galt. Men det er forferdelig ubehagelig! Da jeg ifm min jobb har flere møter hvor også min fastlege er tilstede, synes jeg der er litt flaut å gå til han med slikt problem...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330416-endetarmsplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hemorider og små sprekkdannelser kan gi kløe. Ved inntak av endel sterke matvarer kan man også få en eksem-reaksjon rundt endetarm. Kløen skal forsvinne etter noen uker med kremen du har brukt. Du kan evt prøve noen uker med Scheriproct. Viktig at det er salve og ikke stikkpiller du bruker. Hydrokortison krem kan også anvendes noen uker. Viktig å ikke vaske med såpe, eller gni mye med toalett-papir. Bruk heller en oljeserviett en periode. Dersom problemet vedvarer, og det er værst nattlig bør du prøve en ny kur mot barnamark. hemorider som ikke blør, eller er vonde gjør man sjelden noe med. Dersom plagen tiltar bør du få en legesjekk. Det er sikkert mulig å få gjort dette hos en annen lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330416-endetarmsplager/#findComment-2767640
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...