Gå til innhold

Fra barn til voksen

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

Er det en fordel å gå over til voksenpsykiatrien eller en ulempe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan føler du deg da ? Føler du deg mer som voksen, eller som barn ?

Skrevet

Min datter fikk samtaler og en innleggelse på Bup

Sleit masse i ungdomstiden.

Ingen ville gi noen diagnose selv om mor hadde bipolar lidelse. Ei medisiner heller.

Da hun kom over i voksenpsyk fikk hun raskt diagnose, samtalegruppe for hvordan leve med diagnosen, egen psykologspesialist i bipolar og medisiner.

Hun har fått et nytt liv og fungerer godt i hverdagen med jobb og samboer.

Som mor var det fælt å se hvordan hun sleit med seg selv, men fikk ingen gehør fra Bup. De mente bestemt at dette var adferdsbroblemer.

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

Min datter fikk samtaler og en innleggelse på Bup

Sleit masse i ungdomstiden.

Ingen ville gi noen diagnose selv om mor hadde bipolar lidelse. Ei medisiner heller.

Da hun kom over i voksenpsyk fikk hun raskt diagnose, samtalegruppe for hvordan leve med diagnosen, egen psykologspesialist i bipolar og medisiner.

Hun har fått et nytt liv og fungerer godt i hverdagen med jobb og samboer.

Som mor var det fælt å se hvordan hun sleit med seg selv, men fikk ingen gehør fra Bup. De mente bestemt at dette var adferdsbroblemer.

Det var positivt. Det er det jeg håper på når det gjelder min sønn,at han skal få en sikker diagnose og den hjelpen han trenger. Kan ikke skryte av bup akkurat!

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

Hvordan føler du deg da ? Føler du deg mer som voksen, eller som barn ?

Det gjelder min sønn. Han har fått mange diagnoser i løpet av livet sitt,ingen av dem er sikre diagnoser. Håper på at han vil få det når han går over til voksenpsykiatrien,det er to år til.

Gjest been botth
Skrevet

BUP klarer jo ikke se forskjellen på psykopati, bipolar lidelse og puberteten.

Nei takke meg til voksenpsyk.

Skrevet

Det gjelder min sønn. Han har fått mange diagnoser i løpet av livet sitt,ingen av dem er sikre diagnoser. Håper på at han vil få det når han går over til voksenpsykiatrien,det er to år til.

Ingen sikre diagnoser ? Da skjønner jeg deg godt. Vet ikke hvor gammel din sønn er, men han er vel en ungdom da, og at du er til stede med han i tillfelle ? Har du selv noen mistanke om hva han kan plages av ?

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

BUP klarer jo ikke se forskjellen på psykopati, bipolar lidelse og puberteten.

Nei takke meg til voksenpsyk.

Enig,er ikke imponert over bup.

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

Ingen sikre diagnoser ? Da skjønner jeg deg godt. Vet ikke hvor gammel din sønn er, men han er vel en ungdom da, og at du er til stede med han i tillfelle ? Har du selv noen mistanke om hva han kan plages av ?

Han fyller snart 16 år,og de har testet og styrt på siden han var 4 år. Nå sier de bare at han kan ikke få sikkert diagnose før han er voksen,hva jeg tror det er?

Har lest om diagnoser for å prøve å finne det ut,men når ikke ekspertene vet,hva vet jeg?

Skrevet

Har veldig dårlig erfaring med bup, og ville gått rett til voksenpsykiatrien om det var mulig.

Skrevet

Han fyller snart 16 år,og de har testet og styrt på siden han var 4 år. Nå sier de bare at han kan ikke få sikkert diagnose før han er voksen,hva jeg tror det er?

Har lest om diagnoser for å prøve å finne det ut,men når ikke ekspertene vet,hva vet jeg?

Det kan tyde på at det er noe han er født med. Men det er jo du som kjenner han best, siden han er sønnen din og har fulgt med han opp igjennom oppveksten. Du har sikkert lagt merke til visse typiske trekk hos han, selv om han ikke har klart å utrykke dette så klart ?

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

Har veldig dårlig erfaring med bup, og ville gått rett til voksenpsykiatrien om det var mulig.

Vet ikke om det er mulig når man er 16 år,må sikkert vente til man fyller 18 år.

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

Det kan tyde på at det er noe han er født med. Men det er jo du som kjenner han best, siden han er sønnen din og har fulgt med han opp igjennom oppveksten. Du har sikkert lagt merke til visse typiske trekk hos han, selv om han ikke har klart å utrykke dette så klart ?

Joda har jo en viss peiling og kjenner godt til problemene han sliter med,har jo vært "hobbypsykolog" for han i alle år. Men er ikke så bevandret i diagnosesystemet,vil ikke stille noen diagnose med andre ord,det får psykiatrien ta seg av.

Jeg har mer enn nok har jeg funnet ut.

Skrevet

Joda har jo en viss peiling og kjenner godt til problemene han sliter med,har jo vært "hobbypsykolog" for han i alle år. Men er ikke så bevandret i diagnosesystemet,vil ikke stille noen diagnose med andre ord,det får psykiatrien ta seg av.

Jeg har mer enn nok har jeg funnet ut.

Ja riktig. Hvis han ikke kan snakke så mye om selv, så er det jo din erfaring og forståelse av han som kan gjøre det lettere for psykiartrien å stille en diagnose.

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

Ja riktig. Hvis han ikke kan snakke så mye om selv, så er det jo din erfaring og forståelse av han som kan gjøre det lettere for psykiartrien å stille en diagnose.

Han klarer meget godt og snakke for seg selv,og har vært innlagt flere ganger til observasjon. Burde være lett for fagfolk å finne ut av det,men de lærde strides!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det var positivt. Det er det jeg håper på når det gjelder min sønn,at han skal få en sikker diagnose og den hjelpen han trenger. Kan ikke skryte av bup akkurat!

Jeg har lest alle innleggene ovenfra og ned hit. Støtter helt det intrykket som beskrives.

Gjest Noen som vet det?
Skrevet

Jeg har lest alle innleggene ovenfra og ned hit. Støtter helt det intrykket som beskrives.

Det er bra. Da er det ihvertfall ingen ulempe å gå over til voksenpsykiatrien,heller omvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...