Gå til innhold

Hvor mye er det lov å jobbe offentlig+privat?

Anbefalte innlegg

Gjest sinus Sinara
Skrevet

Jeg går til en terapeut som har 100 prosent jobb på en offentlig klinikk, så har hun en privat praksis utenom. Jeg har inntrykk av at hun har timer med folk flere ganger i uka på den private klinikken.

Er det noen begrensninger på hvor mye det er lov å jobbe totalt?

Gjest Kayia
Skrevet

I utgangspunktet heter det at man ikke skal arbeide mer enn 13 timer pr. døgn hos en og samme arbeidsgiver, og det er dessuten en øvre begrensning på 200 overtidstimer pr år.

I ditt tilfelle høres det imidlertid ikke ut som vedkommende utfører arbeidet hos en og samme arbeidsgiver, og i slike tilfeller er jeg ikke sikker på bestemmelsene. Jeg kjenner imidlertid flere som sammenlagt har hatt mer enn 100% stilling i perioder, og tror ikke det er noe i vegen for det.

Skrevet

Du kan jobbe så mye du vil så lenge ikke hovedarbeidsgiver har noe forbud mot det i kontrakten din, og så lenge det ikke går ut over hovedarbeidsplassen din.(så lenge det overskrider 100% på en plass da)

Gjest sinus Sinara
Skrevet

Du kan jobbe så mye du vil så lenge ikke hovedarbeidsgiver har noe forbud mot det i kontrakten din, og så lenge det ikke går ut over hovedarbeidsplassen din.(så lenge det overskrider 100% på en plass da)

Betyr det med andre ord at jeg har lov til å jobbe 100 prosent i den jobben jeg har nå (offentlig), og så 100 prosent i en privat bedrift? Får det ingen konsekvenser?

Gjest går greit
Skrevet

I utgangspunktet heter det at man ikke skal arbeide mer enn 13 timer pr. døgn hos en og samme arbeidsgiver, og det er dessuten en øvre begrensning på 200 overtidstimer pr år.

I ditt tilfelle høres det imidlertid ikke ut som vedkommende utfører arbeidet hos en og samme arbeidsgiver, og i slike tilfeller er jeg ikke sikker på bestemmelsene. Jeg kjenner imidlertid flere som sammenlagt har hatt mer enn 100% stilling i perioder, og tror ikke det er noe i vegen for det.

Jeg har en venninne som jobber dobbelt. I ulike kommuner. Det er lovlig.

Gjest det er ikke verd det..
Skrevet

Betyr det med andre ord at jeg har lov til å jobbe 100 prosent i den jobben jeg har nå (offentlig), og så 100 prosent i en privat bedrift? Får det ingen konsekvenser?

Joda det får den konsekvens at du blir helt utslitt.....

Gjest "Sinus Sinara"
Skrevet

Joda det får den konsekvens at du blir helt utslitt.....

hvordan er konsekvensene økonomisk? Det kunne jo hendt at min private bedrift var en av mine hobbier/interesser, så skillet mellom arbeid og fritid i realiteten ikke var der.

Gjest sinus Sinara
Skrevet

Kan det ha noe betydning for skatt etc at hun jobber så mye?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg kjenner også flere som jobber 100% i en kommune, og 50 % i en annen.

Gjest Kayia
Skrevet

Ja det har det. Du er 3 deler på skattekortet, der del 1 gir lavest skatt og leveres til hovedarbeidsgiver, mens del 2 og del 3 gir høyere skatt og skal leveres til biarbeidsgivere.

Gjest Kayia
Skrevet

De jeg kjenner jobber i en og samme kommune, men med to ulike arbeidsforhold. Jeg har imidlertid hørt om folk som ikke får ha stillinger ut over 100% over lengre tid hos en og samme arbeidsgiver.

Skrevet

Skatten blir jo regnet ut fra den totale inntekten, så hun vil selvsagt skatte for det hun tjener.

Skrevet

Man kan jobbe så mye man vil så lenge det ikke går ut over jobben.

Ikke mer enn 100% i samme kommune, men det er lov å ha flere arbeidsgivere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...