Gå til innhold

Er jeg dum som blir så trist for dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Er jeg dum som blir så trist for dette?

Mannen min og jeg hadde en spesiell dag i går...

Jeg hadde på forhånd sagt at jeg ønsket å gi han noe spesiellt til denne dagen...men han måtte bli med for å prøve ut dette...

Det har ennå ikke vært tid for dette ennå...

Tilbake til å går: For å markere denne dagen uten denne gaven...så kjøper jeg noe småtteri som gjenspeiler denne dagen og markeringen...

Jeg sier på forhånd at det er bare noe småtteri...

Det er en kaffekopp til jobben, ullsokker og en liten koselig maskot...

Jeg er full av glede over denne dagen...så langt...

Da han åpner pakken,så får jeg full overhaling over sånt tull...

Han blir både sint og forbannet over at jeg bare tenker på meg selv når jeg gir han noe...

Denne episoden er ikke et engangstilfelle...slikt skjer ofte...

Jo...jeg blir trist av slike ting...

Fortsetter under...

Du er slett ikke dum som blir trist for den reaksjonen. Jeg hadde ikke bare blitt trist og skuffet, men også en smule forbanna.

Hans reaksjon er rett og slett merkelig. De aller, aller fleste ville mottatt denne gaven for hva den var: Tegn på hengivenhet, og takket for det. Dessuten visste han jo at du egentlig ville gi en annen gave, men at det ikke var tid til det, ennå. Å anklage deg for kun å tenke på deg selv, blir bare helt feil.

Det er jo ikke videre hyggelig å gi noen en gave hvis man får kjeft istedenfor takk!

-så jeg skjønner godt at du ble lei deg, og jeg synes han bør ta seg sammen og oppføre seg ordentlig mot deg.

Hva sier han hvis du forteller hvor lei deg du blir av sånne episoder da? Er han typen som alltid har rett? Det er din skyld at han blir sint?

Gjest Shira :o)

Jeg hadde blitt lei meg. Du tenkte da ikke på deg selv! Har du forklart han at han sårer deg når han gjør og sier slikt? Jeg hadde hatt problemer med at noen ble sint over at jeg ville glede dem, uavhengig om det var en stor ting jeg gjorde/kjøpte eller liten.

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være at du tenker på deg selv? Kaffekoppen var til jobben hans, ullsokkene til han, samme med maskoten. Og, han vet jo om at en større overraskelse fra deg venter. Nei, jeg klarer ikke se logikken. Så jeg forstår veldig godt at du ble lei deg og trist.

marlenexxx27

"En liten koselig maskot" kan vel være irriterende for en mann å få i gave, i hvert fall hvis han er over 20 og dere har vært kjærester lengre enn et halvt år.

Jeg får tanker om at han kanskje synes det er slitsomt at du på død og liv skal markere bestemte dager. Kanskje han ikke føler at du respekterer hans formening om at den bestemte dagen ikke er så spesiell, og hans ønske om å ikke feire den. Kanskje han føler press på seg til å kjøpe deg en gave? I så fall er det vel litt egoistisk fra din side.

Menn er ofte ikke så romantiske som kvinner, ikke like opptatt av gaver og det å markere dager. Mange mener at det betyr at menn "må bli mer romantiske". Men en like rimelig tanke er jo at kvinner "må bli MINDRE romantiske".

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Det var forferdelig dårlig gjort og du får vel ikke akkurat lyst til å glede han en annen gang.

For å være helt ærlig tror jeg nok også mannen min ville syntes sånt var tull. Hva skulle han med en maskot liksom? Kaffekopper har vi også nok av. Muligens ville han satt pris på ullsokkene.

Gjest Elextra

''Da han åpner pakken,så får jeg full overhaling over sånt tull... Han blir både sint og forbannet over at jeg bare tenker på meg selv når jeg gir han noe...''

Skjønner veldig godt du ble skuffet. Høres jo ikke akkurat ut som det er _du_ som kun tenker på deg selv, nei.

Men en kan også få inntrykk av at det ligger en historikk bak reaksjonen hans som vi ikke får informasjon om. Kanskje ikke engang du kjenner til den?

Gjest Karco

Er han romatisk og opptatt av sånne dager/markeringer selv?

Kanskje han egentlig ikke ønsker noen feiring/markering selv og ikke aner hva han skal kjøpe til deg? Han føler du gjør dette fordi du selv forventer mye av ham rundt denne dagen?

Men er det slik at han selv er veldig flink med gaver og ikke synes dine er "bra nok", så er han bare en kravstor dust.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...