Gå til innhold

nhd - en leges vurdering

Gjest vil ikke gå mer detaljert inn på det her

Anbefalte innlegg

Jeg har en kvinnelig sjef som gjør ting hun ikke skal gjøre eller har lov til. Det har lenge vært anstrengende å jobbe med henne tilstede, og det er bare en som tør å si fra til og mot henne, men hun har vært sykemeldt en tid:panikkangst. Vi har over lang tid vært underbemannet og "jobbet for to", for ikke å glemme at det er vanskelig å forholde seg til sjefens tydelige sjalusi. Generelt er stemningen på jobben dårlig med henne tilstede, og mistrivselen vokser nå som den sterke er borte. Terskelen for å være hjemme i morgen er akutt svært lav. Håper på en leges råd, men ikke si at jeg må si hva jeg mener til henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330481-nhd-en-leges-vurdering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slikt en har fagforeninger for. Dette er en arbeidsmiljøsak, og her bør tillitsvalgte kreve endringer.

Denne sjefen har vel også en sjef/eier. Denne bør informeres om situasjonen.

Tillitsvalgt finnes ikke, og hun er eieren. Jeg er altfor feig til å si noe. Jeg har aldri vært sykemeldt fra denne jobben, og jeg har jobbet hardt for henne, men etter å ha gått på akkord med meg selv og funnet meg i ting over lang tid er jeg sliten, jeg har simpelthen fått nok, men om det er grunnlag for sykemelding i slike tilfeller vet jeg ingenting om. Jeg tok nylig ut ferie og reiste til syden for å komme litt bort men er like langt og trivsel går stadig over til mistrivsel.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tillitsvalgt finnes ikke, og hun er eieren. Jeg er altfor feig til å si noe. Jeg har aldri vært sykemeldt fra denne jobben, og jeg har jobbet hardt for henne, men etter å ha gått på akkord med meg selv og funnet meg i ting over lang tid er jeg sliten, jeg har simpelthen fått nok, men om det er grunnlag for sykemelding i slike tilfeller vet jeg ingenting om. Jeg tok nylig ut ferie og reiste til syden for å komme litt bort men er like langt og trivsel går stadig over til mistrivsel.

Dere har ikke tillitsvalgte, du kan ikke ta det opp med henne, og hun har ingen over seg.

En sykemelding vil ikke ha større effekt enn å stikke hodet i sanden som strutsen gjør. Når du tar hodet ut av sanden igjen, er verden likedan.

Du har bare to valg: Fortsette i arbeid med en sjef som ikke vil forandre seg, eller finn deg annet arbeid.

Gjest athos

Jeg er ikke lege, men det finnes litteratur om helsefarlige mennsker i arbeidslivet.

Har selv lest denne:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2948920

Dere har ikke tillitsvalgte, du kan ikke ta det opp med henne, og hun har ingen over seg.

En sykemelding vil ikke ha større effekt enn å stikke hodet i sanden som strutsen gjør. Når du tar hodet ut av sanden igjen, er verden likedan.

Du har bare to valg: Fortsette i arbeid med en sjef som ikke vil forandre seg, eller finn deg annet arbeid.

Ok, men vil hun overhodet ikke forandre seg? På hvilket grunnlag? Dette er jo ikke ditt felt da, men vet du om det finnes noen lettleste nettsider hvor det står hva slags rettigheter arbeidstakere har? Jeg ser andre også blir "herset" med, og jeg kan være tøff og ta det opp om jeg er sikker i min sak, men har det egentlig noe for seg å bruke energi på det om hun ikke vil forandre seg?

Annonse

Ok, men vil hun overhodet ikke forandre seg? På hvilket grunnlag? Dette er jo ikke ditt felt da, men vet du om det finnes noen lettleste nettsider hvor det står hva slags rettigheter arbeidstakere har? Jeg ser andre også blir "herset" med, og jeg kan være tøff og ta det opp om jeg er sikker i min sak, men har det egentlig noe for seg å bruke energi på det om hun ikke vil forandre seg?

Du trenger ikke å komme med noe direkte kritikk til henne, men si i fra hvordan du føler det eller har det i forbindelse med at hun er slik hun er. Det å si i fra på en vennlig måte hvordan hun virker på deg, eller hvordan det kan gå utover arbeide ditt, som hun burde være interessert i, er jo en kjærlig handling fra deg, og som bør vinne hennes respekt og tillitt. Og er hun avhengi spesielt av deg i jobben, eller står folk i kø for å jobbe for henne ? Hvis hun ikke reager etter en stund positivt på dette utspillet fra deg, så ville jeg ha sluttet på dagen.

Gjest fagorganisasjon

Du bør fagorganisere deg. Da slipper du å stå alene i slike saker, og du har også noen å stille alle disse spørsmålene til.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvordan skal hun forandre seg når ingen tar det opp med henne.

Noen må fortelle henne at hun virker demotiverende. Om hun ikke forstår annet, så forstår hun i hvert fall kronenes tale. Med dårlig motivasjon hos de ansatt, økende sykefravær etc, går fortjenesten til firmaet ned.

Si at du har noen tips til henne om ting hun kan endre på for å øke de ansattes trivsel.

Gjest Organsiert?

http://www.lo.no/s/Medlemskap/?tabid=683

Hvordan skal hun forandre seg når ingen tar det opp med henne.

Noen må fortelle henne at hun virker demotiverende. Om hun ikke forstår annet, så forstår hun i hvert fall kronenes tale. Med dårlig motivasjon hos de ansatt, økende sykefravær etc, går fortjenesten til firmaet ned.

Si at du har noen tips til henne om ting hun kan endre på for å øke de ansattes trivsel.

Jeg tror sterkere midler må til da hun tilsynelatene hører bare på seg selv, for andre har prøvd det før uten å nå gjennom, og jeg tror ikke at jeg har psykisk helse til å styre med det, så alternativet må være å bytte jobb. 1000 takk for lyttende øre og råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...