Gjest tralletulle Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei! Jeg er en mann på 25 år som er ganske sikkert på at jeg har pådratt meg en soppinfeksjon på penis. Utbruddet består av små røde hissige flekker på penishodet og forhuden. På noen av flekkene eller områdene er det et hvit belleg som kan skrapes av og det er et rødt og sårt område under dette. Har også hatt intens kløe i lyskeområdet som kommer og går. Fikk dette når jeg hadde hatt den samme sex-partneren i over 1 år. Har prøvd å behandle det med cannesten som hjepler mye, men utslettet vender alltid tilbake etter en tid. Bruker jeg ikke cannesten krem lenge nok? Har testet negativt for klamydia. Har hatt ulcerøs collit i 12 år og går på asacoll 800 mg daglig. Hvordan kan det ha seg at jeg aldri blir helt kvitt plagene? tar jeg ikke behandlingen grundig nok? har det noe med medisinene mine å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330507-soppinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei, Din beskrivelse passer godt med en soppinfeksjon. (Deg vanligste sopp som forårsaker slike infeksjoner er Candida). Infeksjoner med Candida er ikke nødvendigvis overført med sexuell kontakt. Soppen finnes normalt i tarmen og den kan påvises hos mange ved endetarmåpningen. Det er fort gjort å overføre til penis som ligger like ved. Det er en meget vanlig infeksjon, og som sagt ofte selvinfeksjon. Slike infeksjoner responderer vanligvis godt på behandling med Canesten eller lignende (f. eks. Klotrimazol eller Daktar) antisopp midler. Det anbefales at en s,mører på et par-tre ganger daglig i 2-3 uker. Det kan hende at du ikke brukte lenge nok. Et viktig poeng er at partneren bør også behandles samtidig, eller blir du reinfisert. Jeg tror ikke at ulcerøs coliott, eller behandling av det påvirker nevneverdig Candidaa infeksjonen eller behandling av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330507-soppinfeksjon/#findComment-2767347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.