Gå til innhold

soppinfeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest tralletulle

Hei! Jeg er en mann på 25 år som er ganske sikkert på at jeg har pådratt meg en soppinfeksjon på penis. Utbruddet består av små røde hissige flekker på penishodet og forhuden. På noen av flekkene eller områdene er det et hvit belleg som kan skrapes av og det er et rødt og sårt område under dette. Har også hatt intens kløe i lyskeområdet som kommer og går. Fikk dette når jeg hadde hatt den samme sex-partneren i over 1 år. Har prøvd å behandle det med cannesten som hjepler mye, men utslettet vender alltid tilbake etter en tid. Bruker jeg ikke cannesten krem lenge nok? Har testet negativt for klamydia. Har hatt ulcerøs collit i 12 år og går på asacoll 800 mg daglig. Hvordan kan det ha seg at jeg aldri blir helt kvitt plagene? tar jeg ikke behandlingen grundig nok? har det noe med medisinene mine å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330507-soppinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Din beskrivelse passer godt med en soppinfeksjon. (Deg vanligste sopp som forårsaker slike infeksjoner er Candida). Infeksjoner med Candida er ikke nødvendigvis overført med sexuell kontakt. Soppen finnes normalt i tarmen og den kan påvises hos mange ved endetarmåpningen. Det er fort gjort å overføre til penis som ligger like ved. Det er en meget vanlig infeksjon, og som sagt ofte selvinfeksjon. Slike infeksjoner responderer vanligvis godt på behandling med Canesten eller lignende (f. eks. Klotrimazol eller Daktar) antisopp midler. Det anbefales at en s,mører på et par-tre ganger daglig i 2-3 uker. Det kan hende at du ikke brukte lenge nok. Et viktig poeng er at partneren bør også behandles samtidig, eller blir du reinfisert. Jeg tror ikke at ulcerøs coliott, eller behandling av det påvirker nevneverdig Candidaa infeksjonen eller behandling av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330507-soppinfeksjon/#findComment-2767347
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...