Gå til innhold

gir det best effekt å ta Seroquel i to doser?

Anbefalte innlegg

Gjest Seroquel

Jeg ringte ned til legekontoret for å spørre om jeg kunnet a alt på kvelden, etter å ha lest innlegg her. Fastlegen hadde lagt igjen ett svar om at han ikke syntes det pga å ta det i to doser ga best effekt.

Nå vil jeg ikke overkjøre fastlegen heller, jeg har ikke medisinsk kompetanse. Men er det teorier som sier at dette er best? Hva er vitsen med det når jeg bare sovner og ødelegger dagen min på det etter å ha tatt tablettene?

Fortsetter under...

Gjest frøkenikkefulltsåbekymra

Det samme lurer jeg også på. Har begynt å ta 300 mg hver kveld, men klarer nesten ikke å stå opp nesten dag. Har vurdert å ta 200 mg om kvelden og 100 mg om morgenen, men er redd jeg blir gående i "svime" hele tiden.

Det samme lurer jeg også på. Har begynt å ta 300 mg hver kveld, men klarer nesten ikke å stå opp nesten dag. Har vurdert å ta 200 mg om kvelden og 100 mg om morgenen, men er redd jeg blir gående i "svime" hele tiden.

Rent teoretisk skal det gi bedre effekt hvis man tar Seroquel i to doser pga den korte halveringstiden. I praksis er det i midlertid lurest å ta den kun om kvelden, fordi man blir så innmari trøtt av den.

Jeg gikk på Seroquel i to år og tok den to ganger om dagen det første året. Jeg sto opp om morgenen, tok medisinen og en halvtime senere måtte jeg legge meg igjen. Dette fungerer jo på en måte når man er sykemeldt, men når man skal begynne å jobbe igjen er det lite holdbart.

I tillegg fikk jeg forøvrig kraftig/hurtig hjertebank etter hver dose. Jeg ble så svimmel og kraftløs at jeg måtte sitte/ligge. Dette skal visst egentlig forsvinne etter etpar uker, men det gjorde det ikke hos meg.

På den positive siden virket den veldig bra på angsten min og eventuelle søvnproblemer forsvinner jo. ;-)

Mvh

Gjest Hoggormen

Natolars har alt sagt at det teoretisk er best å dele i to pga kort halveringstid. Men hvis hovedhensikten er å få fred på natta, så kjenner jeg til noen som bare bruker en dose om kvelden.

Selv deler jeg i to, men jeg tar ganske mye og da. Imidlertid: Den minste dosen om morgenen - den største om kvelden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...