Gå til innhold

50 mg Lamictal - hvor mye utgjør det egt?

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Jeg fikk instruks av psykiateren min pr. telefon om at jeg skulle øke den daglige dosen med 100mg over fire uker (50+50) Så skulle man se an tr uker. Men da jeg var hos psykologen min i dag, så gikk hun igjennom hva jeg og psykiateren var blitt enige om, men da hadde hun visst skrevet at man skulle forsøke å øke med ytterligere 50 og så heller starte opp noe antidepressiva om det ikke førte fram... Så jeg lurer på hvor mye utslag 50mg egentlig kan ha... Jeg er på 550/dag nå, skal opp i 600). Jeg kan (forsøke å) tro på 100mg... Siste serummåling ble tatt hos nevrologen min i mai. Tror den lå rundt 23. Er stort sett der det jevnt over har ligget. Men typisk nok. Juli er om hjørnet, og psykiateren min tar ferie da. Ergo er jeg nødt til å forholde meg til stedfortredere jeg ikke kjenner/vise versa... Men det er jo en annen sak. Jeg lurer mer på om de ekstra 50 miligrammene som plutselig er kommet med utgjør noe å snakke om om jeg ikke merker noe på 600? Ny serummåling på 600 kanskje?

Evt. om jeg må i gang med noe ad også... Jeg brukte i sin tid Efexor depot. Til slutt var jeg vel oppe i 300mg der, men det var etter at jeg hadde tatt det med meget god effekt i fire år - så bare "slutta det å virke." Så var det igang med Lamictal + Cymbalta. Dette funka, men jeg tenkte at jeg ikke gadd å ta ad når jeg sto på ss... Men det tok meg mange forsøk før jeg klarte å slutte med det fordi jeg fikk depresjonssympomer og måtte avbryte det - helt til jeg etter forsøk nr 4 eller noe sånt kunne slutte. Jeg har siden slutten av 2006/07 vært ok på 500mg Lamictal og 650mg Seroquel. Tar frustrerende lang tid dette. Får nesten lyst til å bare gi opp etter hvert.

Dette koker ned til et par spørsmål:

Kan man vinne noe på 50 ekstra mg Lamictal som beskrevet?

Kan jeg ha effekt av Efexor depot selv om det sluttet å virke etter den perioden jeg brukte det? Sett helhetlig er det det beste preparatet jeg har brukt, men Cymbalta går det og... Men jeg ble mindre "sperra" av Efexor.

Vet du anbefalte Wellbutrin lengre ned, men jeg vet at de sier Zyban ikke skal brukes ved epilepsi og dette er preparater med identisk virkestoff etter hva jeg ser. Andre alternativer?

Litium.... Kan man ta det sammen med f.eks. Lamictal (pga epilepsien må jeg ha sistnevnte - det er det eneste som har gitt meg anfallskontroll).

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...