Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelser. Nhd

Anbefalte innlegg

Gjest Mvh forvirra og redd

Hei.

Jeg har i mange år trodd at jeg var deprimert og at det forklarte hele min oppførsel,tankestruktur og min persepsjon av virkeligheten.

Bruker ofte nettet til å lese om aktuelle temaer.

Jeg har vært igjennom en behandling hos psykolog på et halvt år. Da ble jeg diagnotisert deprimert.

Etter behandlingen så har jeg brukt mye tid på å jobbe med meg selv. Alikevel er jeg redd at jeg har en god del narsissistiske trekk ved personligheten min. Og derfra ledet tråden meg videre til personlighetsforstyrrelser.

og det som traff meg var emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. men jeg leste også at symptomer fra ulike forstyrrelser gjør det vanskelig å sette en "pekefinger" på hva det er, en kombinasjon av flere eventuelt?

Det har tatt meg lang lang tid å innse at dette kanskje er årsaken til min oppførsel osv. Og nå ønsker jeg å prøve å gjøre noe med det. Men er redd jeg ikke skal bli tatt på alvor av helsevesenet. Eller at jeg har misstolket mye. Stoler ikke blindt på det jeg leser men det var som å lese en oppskrift på meg selv.

Med tanke på narsissistiske foreldre,mangel på varme og kjærlighet, overgrep. Jeg er veldig opp og ned i humøret, blir sint når jeg blir stresset. speiler meg i andre og legger opp til et "falskt" bilde av meg selv så jeg ikke skal føle meg tom. Og derfor kan nok i skrivende stund dette være noe pyntet på. Vanskelig med tilitt. Og er mye jeg har vanskelig for å bare tenke på engang.

Jeg lurer på om du har noen gode råd å komme med i forhold til fremgangsmåte? Hvis jeg går til fastlegen min og ber om en hendvendelse til psykiater. vil jeg kunne få stille krav om en skreddersyd og langvarig behandling hvor man kan avdekke en riktig diagnose/diagnoser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330595-personlighetsforstyrrelser-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Hvis jeg går til fastlegen min og ber om en hendvendelse til psykiater. vil jeg kunne få stille krav om en skreddersyd og langvarig behandling hvor man kan avdekke en riktig diagnose/diagnoser?"

S: Du vil ha rett på henvisning til en spesialist for utredning av riktig(e) diagnose®. Diagnostiseringen skal komme før behandlingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...