Gå til innhold

Var du like kvalm i alle svangerskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest veldig likt

Jeg hadde to veldig like svangerskap, men merket jo at jeg hadde en toåring som krevde sitt når jeg ventet andremann (og derfor opplevde jeg dette svangerskapet som mer slitsomt).

Alt i alt to greie svangerskap, med "normal" mengde kvalme, spesielt ca i uke 6-12.

Fikk en av hvert kjønn.

Ingen kvalme noen av gangene. Litt uggen om kvelden hvis jeg var sliten. Måtte holde meg unna kaffe for ikke å forsterke følelsen - og ikke bli altfor sulten - uansett tid på dagen. Morgenkvalme hadde jeg aldri. Gikk rett ut av senga hver (virkedags)morgen kl. 6 uten å føle noe som helst.

Nokså like svangerskap. To barn, en spontanabort etter ca. 11 uker.

Gjest Tatjana

Med barn nr 1 var jeg ekstremt kvalm og kastet opp hele døgnet ca 6 måneder, og så bare om morgenen på slutten av svangerskapet (til jeg fødte).

Med barn nr 2 kastet jeg opp døgnet rundt i 9 måneder og kvalmen gikk over først da veene begynte. I det svangerskapet gikk jeg ned 8 kilo (ned, ja...).

Med barn nr 3 kastet jeg opp i 4 måneder og så gikk kvalmen over.

Nå er jo heldigvis ikke alle så ekstreme som meg da... Men jeg ble i det minste god på kjerringråd mot svangerskapskvalme.

Gjest majas mamma

Fire barn, tre gutter og ei jente. Har ikke kastet opp en eneste gang med noen av dem. Var et annerledes svangerskap med jenta mi, enn guttene, men det var mer generell uvelhet. Trøtt, mye leggkramper spesielt høyre legg, og svangerskapskløe. Men tror mye av slappheten skyldes at jeg da var i midten av tredveårene og med tre aktive gutter på 10,12 og 14 år.

Annonse

Gjest Rosa 37

Med barn nr 1 var jeg ekstremt kvalm og kastet opp hele døgnet ca 6 måneder, og så bare om morgenen på slutten av svangerskapet (til jeg fødte).

Med barn nr 2 kastet jeg opp døgnet rundt i 9 måneder og kvalmen gikk over først da veene begynte. I det svangerskapet gikk jeg ned 8 kilo (ned, ja...).

Med barn nr 3 kastet jeg opp i 4 måneder og så gikk kvalmen over.

Nå er jo heldigvis ikke alle så ekstreme som meg da... Men jeg ble i det minste god på kjerringråd mot svangerskapskvalme.

Tar gjerne i mot kjerringråd!

De to første svangerskapene mine var ganske like. Ingen kvalme, men litt uvelhet om det gikk for lang tid mellom måltider på ettermiddagen.

(Begge ble jenter.)

Siste svangerskap hadde jeg lett kvalme på formiddagen, som ble avhjulpet med Tyrkisk Pepper ;)

Gjest Rosa37

Første svangerskap var jeg veldig kvalm og kastet opp fra uke 4-15 ca. Kunne så kaste opp om morgenen et par/tre ganger i uka ut svangerskapet. Men var kun morgenkvalm da.

Neste svangerskap kom aldri kvalmen :-)

Begge var jenter.

Jøss. Så rart?

Nå begynner det å bli en stund siden, men mener å huske at jeg var kvalm på ettermiddagen og kvelden med jentungen, men ikke så mye med gutten. Dessuten tålte jeg ikke lukta av smelta hvitost da jeg gikk med henne, ble lite pizza i det svangerskapet gitt...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...