Gå til innhold

bivirkninger fra Antibiotika/ clotrimazole

Anbefalte innlegg

Gjest norsk i usa

Hei, Jeg har hatt flere forskjellige antibiotika kurer etter en betennelse i brystet, har tatt antibiotika i 4 uker , i tyilegg fikk jeg medisiner på clotrimazole for sopp på tungen som bivirkninger av all antibiotikaen. For en uke siden merket jeg at det ene håndleddet begynnte å verke etter at jeg begynnte clotrimazole behandlingen, så begynnte det å verke i leggene og anklene, 5 dager etter at hånleddet begynnte å verke svulmet anklene opp og det er nå vanskelig å gå, det beste er å ligge med bena opp og ha på is. Jeg leste på nettet at bivirkninger fra sulfamethoxazole kan være arthralgia- med symptomer som ledd smerter, hevelser, rødhet og stivhet. det er dette jeg nå har! Jeg har vært hos lege (i usa) og de tok mange prøver som jeg ikke har fått svar på foreløpig, 2 dager til svarene kommer. han nevnte ikke noe om bivirkninger på medisiner når jeg var der, men en sykepleier jeg også har vært hos gav meg info.om dette. Det er veldig smertefult spesielt i bena og jeg håper du kan gi meg svar eller alternativ til behandling hvis det er en allergisk reaksjon.

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er vanskelig å være sikker på at leggplagene skyldes clortrimazole behandlingen, men det er slett ikke usannsynlig. I alle fall kan det være verdt å forsøke med et alternativt stoff mot sopp (hvis det er da nødvendig med soppbehandling). En mulighet er f. eks. et stoff som heter nystatin. Preparatet som finnes i Norge heter Mycostatin. Det finnes i mikstur form og det skulle være like effektiv mot candida i munnen. Et annet spørsmål om hvor lenge du skal bruke antibiotika mot brystbetennelse. Men dette bør vurderes av en som har undersøkt deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...