Gå til innhold

Mens vi snakker om navn..

Gjest morisommer

Anbefalte innlegg

Jeg synes de er mange navn som kan være fine i utlandet, men som ikke alltid lar seg overføre til mer hjemlige forhold med hell. Det er en grunn til at Thorstein Bugge Høverstad oversatte Rowlings Cedrik til Fredrik.

En gang i tida syntes jo enkeltte at det var kult å importere navn som Roger og Kent og Hary også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lotte :o)

12

• Colette

9

• Luska

4

Mest aktive i denne tråden

Helt greit.... mer er det så populært nå?

Kjenner en gutt på 12 med dobbeltnavn der Cedric er navn nr.2 - den eneste Cedric jeg noen gang har truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg motsatt synspunkt. Jeg syns det er viktig å ta vare på det norske, også navn. Men jeg styrer unna Æ, Ø, Å av praktiske grunner.

Hvorfor skal barn ha internasjonale navn, med mindre de har foreldre fra ulike nasjoner?

''Men jeg styrer unna Æ, Ø, Å av praktiske grunner.''

Vi også. Derfor heter ikke sønnene hverken Jørgen eller Håvard. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245505264' post='4168744]

Sånn som mannen min... Jeg skal ikke direkte røpe navnet hans her, men en gang opplevde han konsekvent å bli tiltalt som John Howard på ferie i et asiatisk land ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245505264' post='4168744]

...så derfor heter de Joergen og Haavard istedet? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cedrik funker flott i engeskspråklige navn, for eksempel...

Men jeg må innrømme at Cedrik Olsen eller Cedrik Hansen klinger litt snålt i mine ører.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cedrik funker flott i engeskspråklige navn, for eksempel...

Men jeg må innrømme at Cedrik Olsen eller Cedrik Hansen klinger litt snålt i mine ører.... ;)

Litt som Samantha Grace Johansen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aimabel

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245515592' post='4168797]

Litt som Samantha Grace Johansen ;-)

Scarlet Johansen da......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

scarlet er da fint:) mulig det henger igjen fra min barndom med "tatt av vinden":P

Scarlet er fint det, bare litt mer glamorøst enn Johansen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er mange navn som kan være fine i utlandet, men som ikke alltid lar seg overføre til mer hjemlige forhold med hell. Det er en grunn til at Thorstein Bugge Høverstad oversatte Rowlings Cedrik til Fredrik.

En gang i tida syntes jo enkeltte at det var kult å importere navn som Roger og Kent og Hary også.

''En gang i tida syntes jo enkeltte at det var kult å importere navn som Roger og Kent og Hary også.''

Her hvor jeg bor så er det en utrolig rar bruk av navn - spesielt på gutter, som jeg bare må riste på hodet av: Glenn, Tony, Kim Andre, Kent Inge, Odd Finn osv. En merkelig blanding av navn som bare lyder rett og slett umusikalsk :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Og John. Som uttales Jånn. Ikke (dz-ånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wtfcwia

Og John. Som uttales Jånn. Ikke (dz-ånn)

en i klassen min het det,men han synes det var så stygt at han selv ba alle bruke jon istedenfor.

sikkert ikke noe særlig å ha et navn man ikke liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...