Gå til innhold

Magefølelse og livsvalg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror jeg vil kalle det en slags samvittighet, der på grunn av ditt tidligere liv, kunnskap og erfaringer kan gi en følelse om hva som kan være riktig for deg. Men magefølelsen kan villede oss. Samvittigheten kan en heller ikke stole på alltid. Med andre ord, den virker ikke alltid som den skal. Den virker omtrent som et kompass som veileder oss igjennom vanskelige farvann, men været, elektromagnetiske felter kan forstyrre nålen, og ikke vise rett vei. En trenger med andre ord å tenke igjennom, undersøke ting i tillegg når en skal ta viktige valg i livet.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det mange kaller magefølelse, kaller jeg intuisjon.

Kun din erfaring kan si deg om den er til å stole på. Jeg har hatt mange pasienter som har helt elendig intuisjon og som absolutt må lære seg av med å bry seg om den. Jeg har også hatt mange pasienter som har en helt fantastisk intuisjon.

Gjest balansekunstneren

jeg kaller den intuisjon.

Da jeg begynte hos en psykiater så fikk jeg en magefølelse/intuisjon om at hun ikke var den rette for meg. Men jeg valgte å fortsette hos henne for å se om ting ble bedre. Etter ca et halvt år så sa magefølelsen min at her måtte jeg bare slutte. Dette føltes helt helt feil. Vi snakket helt forskjellig språk, og jeg ble bare frustert og forvirret av å gå der.

Det er en av de gangene jeg har brukt magefølelsen min aktivt. Som regel er jeg i tvil om hva jeg føler.

Jeg ringte til et arbeidssted. jeg fikk en dårlig følelse pga jeg ikke helt likte sjefen der. Han virket veldig surrete og merkelig. Jeg begynte der likevel og liker meg på avdelingen. Selv om jeg ikke liker sjefen så mye så har jeg ikke noe særlig med han å gjøre.

Så det er mange faktorer man skal ta hensyn til når det gjelder viktige valg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...