Gå til innhold

Deppa av ensomheten etter....

Anbefalte innlegg

Gjest The Loser

Ett år etter samlivsbruddet, og jeg sitter bare her og griner. Det er så tomt i huset, det er ingen å komme hjem til, jeg klikker av dette! begynner bare å grine når jeg kommer hjem, og det hjelper selvsagt ikke at stedet jeg har flyttet til er utrolig kjipt i forhold til hva jeg hadde.

Barna ser jeg alt for sjelden, sliter med psyken og klarer ikke å ha dem så mye som jeg skal ennå.

Så nå sitter jeg her, og vil bare sove sove sove. Ikke bare gråte.

Finnes det noen der ute som leser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330678-deppa-av-ensomheten-etter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest single kvinne

Jeg leser. Det tar tid å komme seg videre i livet. For mange av oss som går gjennom samlivsbrudd, ligger der mange andre utfordringer å ta fatt på i tillegg til sorgen over bruddet. Å ta tak i sitt eget liv, sin mentale og fysiske tilstand. Bygge opp et liv som er bra for oss og de rundt oss.

Ikke stress med sorgen over brudd, for det går sin gang. Det kommer og går og har mange nyanser og fasetter. Utfordringen din nå er det tomme huset. Ditt liv her og nå. Du skaper det selv, livet. Det kommer dritt i mot deg som du ikke kan gjøre noe med, men også det velger du å møte konstruktivt eller ei. Og det bygges opp bit for bit livet. Små og store initiativ i forhold til trening og å møte nye mennesker. Du kan legge deg ned å sove, men det hjelper ikke det grann. Hvile seg litt innimellom må vi alle, men så må vi ta fatt igjen. Gjør du ikke det, skjer der ingen ting som kan gi deg et mer meningsfylt liv.

Ikke sett alt i sammenheng med brudd. Du er løsrevet sett her og nå en single kvinne(med barn) som trenger å lage et meningsfylt liv. Der er jeg også. Det er ikke lett, men det er heller ikke umulig. Man må ta initiativ som single. Det koster mer å få ting i gang. Det er noe man nesten må oppleve, at for single går ikke ting av seg selv. I perioder kanskje, men man må stå på mer enn når man er i et forhold.

Det handler om å gjøre noe i det små. Det starter alltid der. Livet består av det små som skaper et stort hele. Kan du ta kontakt med en venn, eller gå deg en tur? Lage planer for dagen i morgen?

Husk; du skaper ditt eget liv. Ingen kommer til å gjøre det for deg. Eller meg. Og det livet kan bli bra, men da må du skifte fokus og kanskje nick? Forsterke det positive, ikke det negative. Du har stor makt når du drar deg selv ned. Jeg tenker du er god på det. Den samme makten ligger i å dra seg opp. Men da må du være konstruktiv og forsterke det positive gjennom ord og handlinger til du blir blå.

Øvelse; Gjør tre ting for deg selv som er bra hver dag. Skriv det ned om kvelden og fokuser på de tingene en stund.

Gjest Ikke lenger - the Loser

Jeg leser. Det tar tid å komme seg videre i livet. For mange av oss som går gjennom samlivsbrudd, ligger der mange andre utfordringer å ta fatt på i tillegg til sorgen over bruddet. Å ta tak i sitt eget liv, sin mentale og fysiske tilstand. Bygge opp et liv som er bra for oss og de rundt oss.

Ikke stress med sorgen over brudd, for det går sin gang. Det kommer og går og har mange nyanser og fasetter. Utfordringen din nå er det tomme huset. Ditt liv her og nå. Du skaper det selv, livet. Det kommer dritt i mot deg som du ikke kan gjøre noe med, men også det velger du å møte konstruktivt eller ei. Og det bygges opp bit for bit livet. Små og store initiativ i forhold til trening og å møte nye mennesker. Du kan legge deg ned å sove, men det hjelper ikke det grann. Hvile seg litt innimellom må vi alle, men så må vi ta fatt igjen. Gjør du ikke det, skjer der ingen ting som kan gi deg et mer meningsfylt liv.

Ikke sett alt i sammenheng med brudd. Du er løsrevet sett her og nå en single kvinne(med barn) som trenger å lage et meningsfylt liv. Der er jeg også. Det er ikke lett, men det er heller ikke umulig. Man må ta initiativ som single. Det koster mer å få ting i gang. Det er noe man nesten må oppleve, at for single går ikke ting av seg selv. I perioder kanskje, men man må stå på mer enn når man er i et forhold.

Det handler om å gjøre noe i det små. Det starter alltid der. Livet består av det små som skaper et stort hele. Kan du ta kontakt med en venn, eller gå deg en tur? Lage planer for dagen i morgen?

Husk; du skaper ditt eget liv. Ingen kommer til å gjøre det for deg. Eller meg. Og det livet kan bli bra, men da må du skifte fokus og kanskje nick? Forsterke det positive, ikke det negative. Du har stor makt når du drar deg selv ned. Jeg tenker du er god på det. Den samme makten ligger i å dra seg opp. Men da må du være konstruktiv og forsterke det positive gjennom ord og handlinger til du blir blå.

Øvelse; Gjør tre ting for deg selv som er bra hver dag. Skriv det ned om kvelden og fokuser på de tingene en stund.

Tusen takk for et veldig konstruktivt svar :)

Gjest single kvinne som skal klare seg helt fint

Tusen takk for et veldig konstruktivt svar :)

Bra! Jeg håper du har de litt bedre i dag. Selv har jeg en litt tung dag.

Nå skal jeg si deg noe som psykologen sa til meg her forleden. Han ville sagt det samme til deg. Når du sier setningen "ikke lenger en loser", oppfatter hjernen din ordet _loser_. Den hopper over ordet _ikke_ og det ordet som du ikke vil skal feste seg, loser, fester seg fortsatt. Nå synes kanskje du dette er flisespikkeri, men det er så mye makt i de ordene vi sender til oss ved å bruke dem og gjenta dem, tenke dem. Mye mer enn vi gjerne vil tro. Så jeg setter dette litt på spissen og gjør et lite nummer ut av det for å få frem et poeng. Du må bytte ut hele ordet loser. Og sikkert en rekke andre ord. Jeg har en hel haug. Stygg, dum, teit, håpløs. Alt er kaos, jeg er ødelagt osv osv. Alt dette- bort vekk med det!! Det finnes ikke i ditt vokabular fra nå av. Og det må byttes ut med noe annet. Og ikke hva som helst, for de ordene du har brukt har vært sterke ord med mye negativ makt. I stedet for å si at livet et kaotisk, kan en si at denne uken har bydd på mange utfordringer. Når du skal si affirmasjoner til deg selv, har du sikkert lyst til å gjøre som meg, bare moderere litt på det mest negative. Jeg er stygg. Jeg er ikke sååå stygg(som jeg helst vil si) Men; Jeg er vakker. Jeg har ressurser. Jeg kan klare det. Det er den siste en må gå for, hvis hjernen skal oppfatte dette. Hardt skyts.

Ha en god dag videre.

Fra meg, en

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...