Gjest HUUUUUUU Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Siste ukene har jeg vært plaget med panikkanfall, smerter og timer med gråt på kveldstid. Fredag skrek jeg meg til sobril.. men fikk bare to stykker. Nå er det søndag og jeg kjenner den indre spenningen begynner å bygge seg opp igjen. Jeg sa til hun som hadde legevakt at det jeg fikk ikke holder for hele helgen og da svarte hun at jeg fikk se ann hvordan det går. Tanken på å oppsøke legevakten på nytt byr meg sterkt imot. Men synes dere jeg bør gjøre det? Tar gjerne tre-fire timer fra jeg ringer og får pillene i handen med ringing, venting og kjøring. Jeg er dritlei av legesenteret, men hvilken valg har en på en søndag kveld? Jeg er redd for at jeg kommer til å skade meg selv og alle de psykiske smertene som gnager. Jeg skal på jobb i morgen og arbeidsdagen blir veldig lang når jeg har løpt rundt hysterisk halve natten... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330706-brygger-p%C3%A5-nyt-anfall-kontakte-legevakten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Her bør du heller kontakte din primærlege i morgen på dagtid (er vedk i ferie har legesenteret andre leger du kan kontakte). Forsøk å kom deg ut, tren, avled tankene dine, jo mer du sitte rå tenker på dette desto verre blir det desverre. Full forståelse for at det er et rent helvete, men det er mye du kan gjøre for å ta toppene. Når kvelden kommer bør du roe ned, ta et varmt bad, se en koselig film. Det viktige ved slike anfall er å puste riktig. Fokuser på pusten som om det ikke fantes noe annet som var mer viktig. Pust i "etapper"; bruk magen, og pust langsomt, hold gjerne pusten noen sekunder før du slipper den ut, forestill deg omgivelser og situasjoner hvor du opplever trygghet. Du kan unngå angstanfall kun ved å puste korrekt. Unngå sukker og koffein. Har du en partner be om en rolig kroppsmassasje. Spis sunt og ikke for sent eller for mye. Ring noen venner. Kontakt din lege i morgen for å få mer råd om hvordan du kan komme deg igjennom angstanfallene samt evt medisiner i krisesituasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330706-brygger-p%C3%A5-nyt-anfall-kontakte-legevakten/#findComment-2768944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HUUUUUU Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Her bør du heller kontakte din primærlege i morgen på dagtid (er vedk i ferie har legesenteret andre leger du kan kontakte). Forsøk å kom deg ut, tren, avled tankene dine, jo mer du sitte rå tenker på dette desto verre blir det desverre. Full forståelse for at det er et rent helvete, men det er mye du kan gjøre for å ta toppene. Når kvelden kommer bør du roe ned, ta et varmt bad, se en koselig film. Det viktige ved slike anfall er å puste riktig. Fokuser på pusten som om det ikke fantes noe annet som var mer viktig. Pust i "etapper"; bruk magen, og pust langsomt, hold gjerne pusten noen sekunder før du slipper den ut, forestill deg omgivelser og situasjoner hvor du opplever trygghet. Du kan unngå angstanfall kun ved å puste korrekt. Unngå sukker og koffein. Har du en partner be om en rolig kroppsmassasje. Spis sunt og ikke for sent eller for mye. Ring noen venner. Kontakt din lege i morgen for å få mer råd om hvordan du kan komme deg igjennom angstanfallene samt evt medisiner i krisesituasjoner. Jeg er fysisk aktiv fra morgen til kveld. I dag har jeg vasket og støvsugd hele huset, vært på fjelltur og hatt besøk to ganger og vært på to besøk selv :-) Men som du sier trenger jeg å roe ned til kvelden for å få sove, og det er som regel da frustrasjonen går i stå. Men det ordner seg i kveld. Fikk sobril med en venninne :-) Å når det gjelder fastlegen så ringte jeg legekontoret mandag, tirsdag, onsdag. Torsdag fikk jeg beskjed om at han skulle ringe meg fredag og det gjorde han ikke. Dermed ble det legevakta på kvelden. Sukk. En blir sliten og enda mer frustrert av slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330706-brygger-p%C3%A5-nyt-anfall-kontakte-legevakten/#findComment-2769076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.