Gjest kahloli Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 ....kan man vel si om min hverdag nå, selv om jeg godt kunne ha hatt flere oppturer. Har hatt noen uvanlige ting å stri med den siste måneden. Lurer på om jeg er i ferd med å bli syk, samtidig så lurer jeg på om jeg er i ferd med å bli "frisk" etter en lettere depresjon (har ikke fått noen diagnose). I to og en halv uke var jeg plaget med hodepine, svimmelhet, kvalme som kom samtidig med vond følelse. Disse ukene var mitt energinivå også svært lavt, og jeg synes det var veldig tungt å gå på arbeide, den minste bevegelse var tung når det var som verst. Det gav seg imidlertid på torsdag, fredag til i dag har jeg hatt et høyere energinivå enn jeg har hatt på lenge. Jeg var ute på byen i går, og kom til å ta en dum beslutning angående en fyr. Jeg var svært full, men det hele føles uvirkelig nå, som om det ikke har skjedd. Da han hadde dratt, og jeg våknet igjen litt senere var jeg faktisk ikke sikkert på om det hadde skjedd! Skremmende, for jeg pleier alltid å ha kontroll over slike ting, uansett hvor mye jeg drikker. I dag har energinivået mitt også vært ganske høyt, til tross for at jeg er sliten etter i går. Slik var det også forrige helg. Likevel er jeg ikke glad, jeg har ond følelse, jeg er redd dette dusmørket aldri skal gå over. Jeg er redd for at det skal bli mørkere. Og alt virker egentlig ganske håpløst. Jeg redd for at det kan feile meg noe fysisk. Liker ikke den jeg har blitt, noen ganger synes jeg at jeg ser flott ut, at jeg er tøff, i går synes jeg alle mine kollegaer var flotte og supersøte. Men stortsett synes jeg at jeg er blitt en usmakelig person som kjenner mye irritabilitet, slik har jeg det i dag. Hater meg selv i dag. Synes jeg er umoden og sutrete. Jeg har følt meg mer nedsemt enn vanlig i to måneder. Begynner å bli veldig sliten, går til psykolog, men funderer på om jeg skal gå til fastlegen også? Tingen er jeg er så sliten av denne strømmen av ulike følelser, og jeg kjenner meg ikke helt igjen i meg selv. Jeg vet ikke hvordan morgendagen blir, og jeg blir redd når jeg er på arbeid at jeg ikke skal komme meg igjennom dagen. Men jeg gjør det alltid likevel. Tvinger meg selv. Noen som kjenner igjen "symptomene"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330732-f%C3%B8lelsesmessig-berg-og-dalbane/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg synes du skal legge inn 2-3 måneder så godt som fri for rusmidler. Først i en slik periode kan du bedømme hvor stabil/ustabil du egentlig er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330732-f%C3%B8lelsesmessig-berg-og-dalbane/#findComment-2769254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kahloli Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg synes du skal legge inn 2-3 måneder så godt som fri for rusmidler. Først i en slik periode kan du bedømme hvor stabil/ustabil du egentlig er. hm. Jeg tror ikke at jeg er direkte ustabil, bare litt, annerledes. Sosialt, og innvending. Jeg savner den gamle meg. Og sliten av de dårlige tankene mine. Jeg kan forsøke å ikke ta noen rusmidler, jeg får en "uansett en gi faen" følelse, jeg ikke liker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330732-f%C3%B8lelsesmessig-berg-og-dalbane/#findComment-2769270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.