Gå til innhold

Må jeg fortelle det?

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelige valg

Lignenede innlegg som et nedenfor her....jeg er blitt gravid og ønsker abort. Kjæresten har sagt at om jeg blir gravid ønsker han også abort. MÅ jeg fortelle han om aborten? Han er fryktelig deprimert for tiden, og jeg vet ikke om han vil tåle det. Jeg hadde trengt støtte men jeg er redd for hva det vil gjøre med han rett og slett. Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330742-m%C3%A5-jeg-fortelle-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du bør fortelle ham det. Sannheten kommer gjerne for en dag til slutt, og da kan det hende at han vil føle seg ført bak lyset fordi du skjulte noe så viktig for ham. Kanskje vil han lure på hva mer du har holdt hemmelig? Det kan skape mistillit i forholdet deres. Du må tenke over om du i det hele tatt vil ha en slik rolle hvor du må beskytte ham ved å holde livets realiteter skjult for ham, og hva kan dette gjøre med deg og parforholdet i det lange løp?

Annonse

Jeg hadde fortalt det. Men så hadde aldri abort vært et alternativ for meg heller, så du må vurdere ut fra din situasjon. Tror ikke et samliv som evt bygger på denne typen "hensyns-løgner" har livets rett i det lange løp.

det er jo ikke sikkert han vil synes det er så ille at du tar abort, selvom han er deprimert for tiden. Og får han behandling for depresjonen?

Hvis han er syk, så er det jo trist at det skal skape en kommunikasjonskløft mellom dere. Depresjon er jo ikke så altfor vanskelig å kurere, bare man oppsøker hjelp.

Hvis han ikke klarer å høre at du har tatt abort, noe han har sagt at han vil du skal gjøre om du blir gravid, så høres ihvertfall dette ut som en depresjon han bør få behandling for. Depresjon er forøvrig en veldig vanlig diagnose.

Jeg tror dere kommer dere fint igjennom det her :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...