Gjest ødelagt jente Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei, jeg er en jente på 18 år.. Har det ikke så bra, har vel heller aldrig hatt det. Vet ikke hvor jeg skal begynne.. Jeg har nesten ingen venner! Liksom to nære venner, men de har ikke så mye tid til meg lengre... De har andre venner og kjæreste og tenke på.. På barne skolen ble jeg mobba, eller kan ikke akkurat kalle det for mobbing, men jeg ble vertfall holdt utenfor heletia, De syka meg ut.. Jeg var for svak til og heve meg over dem.. JEG VAR FOR SNILL, jeg lot dem plage meg, lot dem bestemme over meg.. Noen av jentene i klassen kom bare til meg for og få godteri, se film, rotet rommet mitt osv.. JEG LOT DEM! I 7.klasse en gang så kom to jenter til meg, vi leide film og kjøpte godteri, de skulle overnatte hos meg. De satt på to madrasser foran meg og lo osv, mens jeg lå baki min egen seng og ikke sa noe. Neste dag så begynte de og kaste ting som var mine ut vinduet, jeg tok da en topp til en av jentene og kastet ut, da begynte de og slå meg, sparke meg HARDT! Hun ene slo meg så hardt i halsen at jeg mistet pusten.. SÅ gikk de hjem.. På ung.skolen så var jeg helt utenfor, satt bare alene og var redd, redd, redd.. Turde ikke og bli kjent med noen ( Jeg trodde, tror enda at jeg ikke er god nok for noen, at alle hater meg) Jeg ble helt ødelagt på barne skolen.. Jeg går nå på 2.vg, er fortsatt alene, stille, redd! Får panikk angst i store forsamlinger.. Jeg gråter ofte, og da mye.. Har gått igjennom så mye i mitt 18 år "lange" liv. I tilleg til dette har jeg vert i en alvorlig bilulykke og har hatt hjerne svuls! På fester sitter jeg alene, er så redd osv. Jeg føler tilogmed at familien hater meg.. Jeg har også hatt stemmer i hodet (en mørk stemme som kjefter på en lys stemme og så ser jeg et bilde av mange rør i masse forskjellige farger). Har også ofte slik at jeg ikke føler meg tilstede. Har hatt en del ganger at når jeg for. eks er på besøk (Da sitter jeg oft alen og er stille) Begynner jeg og skjelve og svette, jeg føler at alt er tåkete og at jeg nesten besvimer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, har begynt og slå megselv. Og har selvmords tanker. Hva skal jeg gjøre? Hilsen helt ødelagt jente innvendig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330744-div-plager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei! Har du noen gang delt dette med noen? Det synes jeg at du burde. Kanskje du har en fastlege du kan snakke med? Hvis ikke så har du kanskje en lærer, rådgiver eller noen annen på skolen som det går an å snakke med? Du burde nok bli henvist til en psykolog/psykiater. Det finnes hjelp å få mot panikkangst, stemmer i hodet, selvmordstanker og de andre vanskelige følelsene du har. Du kan få både medisiner og samtaleterapi. Håper du finner noen som kan hjelpe deg! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330744-div-plager/#findComment-2769422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg tror du sliter såpass på flere områder at jeg synes du skal søke hjelp for dette. Print ut ditt gode innlegg og ta det med til fastlegen. Jeg tror du bør henvises til en psykolog/psykiater for å finne mer ut av dette og for å få den hjelpen du trenger. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330744-div-plager/#findComment-2769463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kahloli Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei ødelagt jente. Jeg tror ikke du er så ødelagt (men jeg forstår du føler det slik). Bare skadet. Din natur er ikke blitt verdsatt. Dine "venner" har ikke sett det gode i deg som en god egenskap, bare som noen de kan undertrykke for å heve seg selv. Altså, du har en del problemer og jeg håper du får hjelp. Vil bare si at jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, (det i forhold til venner, familie, vere stille, nærvøs...) hadde det også slik til jeg ble ferdig med videregående. Da begynte jeg på folkehøyskole, det året forandret noe grunnleggende i min selvverd. Siden har det bare gått oppover. Husk at ikke mennesker vil behandle deg slik for alltid. Du vil sikkert alltid møte en eller annen sjel som prøver å trykke deg ned, men ettersom man blir mer voksen forholder man seg også til hverandre på en greiere måte. Jeg tror du vil ha godt av å skifte miljø, og komme et sted hvor folk ser dine gode kvaliteter. Fordi miljøene, og de stedene finnes! Glem ikke det:) Alt godt til deg, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330744-div-plager/#findComment-2769482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.