Gå til innhold

Seponering av Cymbalta

Anbefalte innlegg

Gjest Larska

Hei. Har brukt Cymbalta 60 mg x2 i lang tid. Ønsket å slutte med dette nå, da jeg har fungert bra nå bortsett fra en plagsom tinnitus og vektøkning. Jeg har ikke hatt time hos psykiateren på snart et år. Forsøkt å ringe et par ganger for å få hjelp til å slutte med C, lovte å ringe tilbake, men ingenting skjer. Fastlegen sier du kanskje? Han har langtidspermisjon. Vikar? Ingen peiling!!! Jeg reduserte med en tbl. (60mg) for 3 uker siden, det gikk ganske bra. For 5 dager siden tok jeg siste tabletten, og nå er rene helvete løs!! Jeg er veldig svimmel, "rar"knaking i hodet, hodepine,kvalm,sover dårlig, forferdelige ekle drømmer. Er dette virkelig vanlige bivirkninger ved å slutte med denne medisinen? Er det noe jeg kan gjøre for å lindre dette, og vil det snart gå over? Please hjelp meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330781-seponering-av-cymbalta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Du går alt for fort frem. Jeg ville redusert med 1/2 tablett i måneden over 3 måneder.

Henger meg på firepile!

Jeg prøvde meg også på å trappe ned Cymbalta på egenhånd i sin tid... Men var litt dumdristig med tempoet. Tror jeg sammenlagt endte med å bruke halvannen mnd på å trappe ned. Vi er individuelle der. Men jeg tror nok dette er blant de midlene det kan være hardt å slutte på. Husker de abstinensene jeg fikk etter de, eller "seponeringssymptomer" som legene kaller det da... Jævlig i alle fall. Hadde massse maur under huden, kunne ikke sitte stille, rista i kroppen, var svimmel. Det var virkelig skikkelig ekkelt! Så trå forsiktig med denne. Håper NHD svarer deg, men det er jo alltid bestå ha en lege å støtte seg til når man trapper ned sånne medisiner.

Henger meg på firepile!

Jeg prøvde meg også på å trappe ned Cymbalta på egenhånd i sin tid... Men var litt dumdristig med tempoet. Tror jeg sammenlagt endte med å bruke halvannen mnd på å trappe ned. Vi er individuelle der. Men jeg tror nok dette er blant de midlene det kan være hardt å slutte på. Husker de abstinensene jeg fikk etter de, eller "seponeringssymptomer" som legene kaller det da... Jævlig i alle fall. Hadde massse maur under huden, kunne ikke sitte stille, rista i kroppen, var svimmel. Det var virkelig skikkelig ekkelt! Så trå forsiktig med denne. Håper NHD svarer deg, men det er jo alltid bestå ha en lege å støtte seg til når man trapper ned sånne medisiner.

Takk for svar. Det er bare det at for å få svakere Cymbalta må jeg ta kontakt med lege igjen. Orker ikke å mase mer nå.

Larska

Annonse

Gjest depot?

Takk for svar. Det er bare det at for å få svakere Cymbalta må jeg ta kontakt med lege igjen. Orker ikke å mase mer nå.

Larska

Man kan dele tabletter med tablettdeler, kjøpt på apoteket. Fungerer veldig bra med de minste tabletter. Og selv om det ikke er ideelt, kan en også dele depottabletter og fordele korn i to. Jeg har gjort det, og mener det er bedre enn alternativet, ingen ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...