Gå til innhold

Deprimert...

Anbefalte innlegg

Gjest DepMann

Kan du hjelpe? Mann, 43 år, jobber som leder, singel, ingen barn. Er nesten konstant lei, sur, farer opp i sinne for småting, veldig usosial. Vanskelig for å ha et sosial nettverk, har nesten alltid hatt ønske om å være alene, fikser det lettere har jeg følt..Som regel når jeg kommer hjem fra jobb ligger på sofaen til jeg skal legge meg i senga. Sover ok. Veldig store problem for å bestemme meg for ting, alt blir vanskelig. Hatt mange forhold til jenter de siste 10 åra,Trekker meg når jentene ønsker å flytte sammen med meg, avslutter forholdet da, etter en stund finner jeg ei ny og avslutter dette også. Har såret veldig mange jenter og har veldig dårlig samvittighet for dette. Gjør nesten ikke rent i boligen min, hagen forfaller også, liker ikke å gå i butikker. Driver ingen form for fysisk aktivitet, røyker. Gått litt til psykolog, han har forsøkt å få meg til å tenke mer positivt, få et bedre selvbilde. Kan på en måte se at jeg har mange ting som burde gjøre meg fornøyd, ting...Veldig god økonomi. Men ting gjør meg ikke lykkelig. Livet er forferdelig tungt og negativt, ingenting som gjør meg glad. Vil ikke ha det slik, hva bør jeg starte med for å ta et skritt om gangen for å få det bedre? Skeptisk til medisiner..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330797-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest shunyata

Du har allerede tatt et stort skritt...å se hva livet ditt som det er nå...og at du ønsker å gjøre noe med det...

Det er bare du som kan gjøre noe med det...

Du kan ikke forandre verden...men du kan forandre deg selv...

Du har tatt et stort,men viktig skritt mot riktig retning med å se deg selv...

Lykke til videre på veien!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330797-deprimert/#findComment-2769895
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater