Gå til innhold

kan dette væree annet en astma?

Anbefalte innlegg

Gjest sjanetta

Kan dette være annet en astma? Hei. Først vil jeg takke for et meget godt tilbud. Jeg er en jente på 21 år som for 2 år siden fikk diagnosen astma, hadde mye plager i kaldt vær, med surkling og lignende i brystet. Fikk symbicort som jeg inhalerte 1 dose morgen og kveld. Etter 3 mnds tid opphørte alle symptomer og jeg sluttet med medisinene igjen. Nå for 1 mnds tid siden begynte jeg å bli svært tungpustet, føler hjertet jobber hardt, at det er tett i halen og trykk i bryst og mellomgulv. Har også småe smerter i brystet og helt bak i ryggen. Gikk til lege og fikk igjen tildelt symbicort med samme dosering som sist. Har gått på dette nå i en uke uten bedring og jeg har hele tiden trykk i brystet, som nå også har gått over til trykk i bakhodet,nese og panne. Fikk et anfall da jeg følte jeg ikke fikk puste tilstrekkelig, og reiste til legevakt. Legen hørte på lungene mine,ingen surklelyd, han syntes jeg hørte bra ut. fikk forstøver. hjalp noe der og da, men kort tide etter å ha tatt av meg masken igjen så kom trykket tilbake. Ble satt p 3 dagers kur på prednisolon 1 og 1/2 tabl. hjalp noe, men går hele tiden med dette ubehaget av å få for lite oksygen og dette trykket som aldri forsvinner. har også hevet symbicort dosen til 2 inhalasjoner morgen og kveld, samt ventolie ved behov. Har tatt 1 tabl. i ny og ne med ceterizin etter å ha lurt på om jeg har allergi, men her også med lite virkning. Så det jeg lurer på, kan det være annet en astma når medisinene virker så dårlig?For slik det er nå så er det mye verre en for 2 års siden og har andre symptomer, og dette begrenser mitt liv mye. Kan jeg be om røntgen, for jeg begynner å bli litt bekymret for å få flere anfall da jeg har ansvar for min datter på 4 mnd. Hvilke undersøkelser foreslår du at jeg tar? Og om det er astma, hvor lang tid skal det gå før medisinene vil begynne å fungere? symptomene er tilstede hele tiden, morgen,dagtid og kveld. Våkner også om natten. Jeg er ellers helt frisk, røyker ikke. På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330816-kan-dette-v%C3%A6ree-annet-en-astma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenker jeg

Kan det være angst?

Du er kanskje i en presset fase av livet, og redd for at ting skal gå galt. Det er ikke uvanlig med angst, men uvitenhet om hva det er vil selvsagt bare styrke eventuelle symptomer.

Og når jeg ser hvor mange ganger du sender innlegget ditt i frykt for at det ikke har kommet inn tidligere, så forsterkes egentlig tanken på at det kan ha noe med angst og usikkerhet å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...