Gå til innhold

Symptomer på depresjon, nå symptomer på hypomani

Anbefalte innlegg

Gjest skjønnerikkenoe

Hei! Jeg er en jente i midten av tyveårene som har hatt symptomer på depresjon de siste to måneder. Jeg går hos psykolog, og jeg er litt forundret over at han ikke har oppfattet hvor dårlig jeg har hatt det til tider. Så jeg har ikke gått på noen medisiner eller noe. For to dager siden ble imidlertidig alt lysere, jeg opplevde særlig den første dagen en stor forandring, litt skjelven. Utrolig energi på arbeid, snakket mer. Hadde noen latterutbrudd. Oppfører meg nå mer som jeg alltid har lyst til, vere mer utadvendt (er egentlig en stille person). Jeg føler at kollegaene mine ser rart på meg noen ganger når jeg snakker så mye. Som om det liksom ikke helt er meg.

Jeg sover mindre, vanskeligheter for å legge meg, og jeg kan kjenne meg trøtt. Men har likevel en god energi, akkuratt som pulsen driver meg avgårde visst du forstår.

I skrivende stund føler jeg at ordene bare øser ut av meg, og jeg klarer ikke helt å fokusere på hva jeg faktisk har skrevet.Og jeg kan høre ordene i hodet mitt som et ekko. Bare raser avgårde.

jeg er litt bekymret. I dag da jeg våknet, fikk jeg en fornemmelse av at jeg hadde blitt meg selv igjen. Og jeg følte meg lettere deprimert igjen på morgenen/formiddagen. Nå føler jeg rastløsheten tar taket igjen.Jeg har skrevet ti blogginnlegg på 3 dager (noe som er veeeldig mye til meg å være), jeg har ikke særlig behov for mat, og jeg føler håp igjen. Noe som får meg til å smile, noe som varmer, og jeg føler alt sterkere. Sterkere kjærlighet ovenfor venner, synes byen bare er så sinnsykt vakker. Synes alle kundene der jeg jobber er superhyggelige, og jeg tar meg overhodet ikke nær av en sur kunde sånn som jeg gjorde for noen få dager siden. Burde jeg bare være fornøyd nå? Jeg føler meg bare ikke helt igjen i meg selv, har aldri vært slik som dette. Kanskje er det bare jeg som har utviklet meg som person?

Er hypomani vanskelig å diagnositere?

og en ting til som er viktig? Kan hypomani avløses av normalt stemningsleie for den personen det gjelder, eller må det nødvendigvis komme en depresjon etterpå. I så fall er jeg redd.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...