Gå til innhold

Noen som har gode råd mot svangerskapskvalme??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Skal vi se:

Sørg for at magen aldri blir helt tom. Ha en pakke kjeks og en flaske med vann stående på nattbordet og spis littegrann før du står opp.

Drikk cola blandet med vann, halvparten av hver. Rør ut alle boblene og drikk _sakte_.

Kjøp akupressurarmbånd (egentlig mot sjøsyke), fås på helsekosten.

Kjøp frisk ingefær, skjær to tynne skiver og legg i en kopp. Hell over kokende vann og la det trekke i 5-10 minutter. Drikk som te.

Akupunktur funker for noen.

Homeopati funker for noen.

Spis det du har lyst på, når du har lyst på det, i håp om at du ikke kaster det opp. (Innen visse grenser selvsagt. )

Blir du veldig dårlig og kaster opp, gå til legen og krev sykmelding. Spør også etter kvalmestillende medisiner. Jeg hadde en viss effekt av Postafen, men dette tar du kun i samråd med legen.

Lykke til!

mariaflyfly

Det eneste som hjalp for meg, var å ligge helt stille på sida og prøve å sove det bort.

"Gode" kjerringråd som ingefærte o.l. gjorde bare at jeg blei enda kvalmere og kasta opp, og jeg fikser ikke lukta av ingefær den dag i dag, 6 år etter...

Uff, er ikke greit å være kvalm!

Jeg spydde i 6 mnd med førstemann (jente) og da levde jeg stort sett på grønne epler. Det sies at de har kvalmestillende stoffer i seg. I tillegg har jeg god effekt av å drikke iskaldt vann med sitrondråper i. Kjøp sånne som egentlig blir brukt i teen, de er veldig enkle og greie i bruk. Salte lakrispastiller a la Pingvindrops, tyrkisk pepper, saltsild osv.

Lykke til - du har min fulle medfølelse! Kvalme er noe herk, selv om man ikke kan klage. Resultatet blir jo så flott til slutt!

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...