Gå til innhold

Når gå fra gips til skinne?

Anbefalte innlegg

Gjest Gips eller skinne

Jeg har brukket båtbeinet og går for tiden med gips. Derfor er ikke sommervarmen vi har fått i det siste noe udelt positivt. Jeg svetter kraftig under gipsen (selv om jeg ikke er altfor aktiv). Dette fører både til lukt (som jeg kan leve med) og at innsiden av gipsen er konstant fuktig. Sistnevnte er både ubehagelig og fører til at tommelen blir veldig sår. Jeg er redd for at det skal bli et åpent sår til slutt.

Et annet problem med varmen er at hånden utvider seg noe og gipsen blir svært stram.

Jeg har lest at det fins skinner/ortoser en kan bruke for ulike brudd, men er usikker på om de passer for båtbeinsbrudd og evt. hvor lenge man bør gå med gips før man begynner å bruke skinne. Jeg har gått 2 uker med gips. Jeg kjenner ikke noen smerte lenger.

Er det noen som vet om det er for tidlig å begynne med skinne nå?

Jeg skal selvfølgelig snakke med sykehuset, men de kommer nok til å anbefale gips hele perioden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330857-n%C3%A5r-g%C3%A5-fra-gips-til-skinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...