Gjest Brasken Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg er en kvinne på 60år som har levd i et samboerforhold siden2003.For ca.6mnd siden fikk jeg to store blemmer på venusberget,som etterpå ble sår.Så forsvant det,men nå har jeg igjen fått samme type sår,5stk på venstre side av venusberget og det svir og gjør skikkelig vondt.Er det noen form for kjønnssykdom?Allmentilstanden er også dårlig som en følge av dette.Jeg har ikke vært sammen med noen andre enn min samboer.Hva bør jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330859-infeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Det er selvfølgelig umulig for meg å stille en sikker diagnose uten undersøkelse. Med dette forbehold vil jeg allikevel antyde at din beskrivelse passer ganske godt med herpesinfeksjon. Det betyr ikke nødvendigvis at du er blitt infisert med herpes NÅ. Det er nemlig slik at etter en førstegangsinfeskjon , som kan være meget mild eller til og med uten symptomer, forblir virus i organismen. Av og til kan det senere aktiveres. Hos noen forekommer slik aktivering relativt ofte, hos andre sjelden eller aldri. Det er mange mulige utløsende årsaker til en slik aktivering, fra hormonelle forandringer til infeksjon med andre agens. Ofte er det ikke mulig å finne noen sikker årsak. Det er altså meget mulig at du har fått denne infeksjonen for mange år siden og det er først nå den gir symptomer. Selvfølgelig er det smittefarlig for din partner mens utbryddet varer. Hvis det gjentar seg bør den kunne behandles med et anti-herpes middel (acyklovir). Det er en viktig forutsetning at behandlingen igansettes meget tidlig, helst når du føler at det er noe på gang. Når utbryddet er kommet så langt som du beskriver er det svært lite å gjøre med det. Du bør konsultere en gynekolog som kan gi deg resept på acyklovir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330859-infeksjon/#findComment-2771533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.