Gå til innhold

Skille mellom fagperson og privatperson

Anbefalte innlegg

Gjest finner ikke noe anonymt nick nå

Noen ganger skriver jeg på andre fora om ting som jeg mener har sammenheng til psykiatri - sist dette:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4170744

Andre ganger som det med bærbar PC eller flyselskap, har det ikke annen relevans enn at jeg enkelte år har hatt mer enn 50 undervisningsoppdrag i inn- og utland samtidig som jeg har vært relativt flittig på DOL. Det betyr at jeg vet litt om funksjonalitet og stabilitet på den bærbare PCen som alltid er med - og en del om service på fly.

Det diskuteres mye om leger med ulike spesialiteter skal være med i sammfunnsdebatten - som leger. Jeg tilhører den gruppen som mener det. Jeg har derfor tillatt meg å delta på debatten i andre fora med åpen identitet der jeg mener temaet har en eller annen relasjon til mitt yrke. Det kommer jeg til å fortsette med.

Som fast bruker er det helt opp til deg om du vil tillegge min mening vekt enten det er på forum for psykiatri eller andre steder.

Når jeg har skrevet som fagperson, er det helt bevisst og ikke en forglemmelse.

PS. Jeg har skrevet hundrevis av innlegg om mange tema under et helt anonymt nick. DS.

''PS. Jeg har skrevet hundrevis av innlegg om mange tema under et helt anonymt nick. DS.''

I og med at du kan gå inn og se hvem som skjuler seg bak forskjellige nick synes jeg faktisk det der var litt ekkelt. Men det er kun fordi du har den muligheten. du kan se hvem vi er, mens vi ikke kan se hvem du er. Bruker du den muligheten at du går inn og ser hvem som har skrevet? Hvis du ikke gjør det skal jeg selvfølgelig slutte å bekymre meg ;-)

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• Lotte :o)

1

• Orio

1

• hvorfor skjer dette??

1

Gjest lurer også på dette

"Det opplevde jeg som mye mer ryddig, nå kan du fort "misbruke" fagpersonautoriteten din i mine øyne. "

Er det ikke heller motsatt, at ved å bruke et annet nick misbruker han ikke fagautoriteten sin? Det mener jeg.

''Er det ikke heller motsatt, at ved å bruke et annet nick misbruker han ikke fagautoriteten sin? Det mener jeg.''

Om han signerer med ndh vet vi godt hvem som svarer, men det er tydelig at det er privatpersonen som uttaler seg. Da er det ikke tvil om hvilken hatt han har på seg.

Gjest Ulvinnen

Noen ganger skriver jeg på andre fora om ting som jeg mener har sammenheng til psykiatri - sist dette:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4170744

Andre ganger som det med bærbar PC eller flyselskap, har det ikke annen relevans enn at jeg enkelte år har hatt mer enn 50 undervisningsoppdrag i inn- og utland samtidig som jeg har vært relativt flittig på DOL. Det betyr at jeg vet litt om funksjonalitet og stabilitet på den bærbare PCen som alltid er med - og en del om service på fly.

Det diskuteres mye om leger med ulike spesialiteter skal være med i sammfunnsdebatten - som leger. Jeg tilhører den gruppen som mener det. Jeg har derfor tillatt meg å delta på debatten i andre fora med åpen identitet der jeg mener temaet har en eller annen relasjon til mitt yrke. Det kommer jeg til å fortsette med.

Som fast bruker er det helt opp til deg om du vil tillegge min mening vekt enten det er på forum for psykiatri eller andre steder.

Når jeg har skrevet som fagperson, er det helt bevisst og ikke en forglemmelse.

PS. Jeg har skrevet hundrevis av innlegg om mange tema under et helt anonymt nick. DS.

Så det er altså du som er Jølsen! ;-)

Gjest Ulvinnen

He, he - det var min første tanke også :)

Denne tråden har potensial til å bli årets sommeragurk på dol - hvilket nick bruker nhd når han vil være anonym?

Her skulle det være mulig å få mange kreative innspill, ja :)

Noen vil sikkert komme med det rette også, NHD har en spesiell skrivestil som sikkert flere har gjenkjent. Selv har jeg ikke tenkt tanken på at han opererte med flere nick, men fra nå av vil det ligge i bakhodet.

Gjest Elextra

''PS. Jeg har skrevet hundrevis av innlegg om mange tema under et helt anonymt nick. DS.''

I og med at du kan gå inn og se hvem som skjuler seg bak forskjellige nick synes jeg faktisk det der var litt ekkelt. Men det er kun fordi du har den muligheten. du kan se hvem vi er, mens vi ikke kan se hvem du er. Bruker du den muligheten at du går inn og ser hvem som har skrevet? Hvis du ikke gjør det skal jeg selvfølgelig slutte å bekymre meg ;-)

''Bruker du den muligheten at du går inn og ser hvem som har skrevet? Hvis du ikke gjør det skal jeg selvfølgelig slutte å bekymre meg ''

Tror NHD har bedre ting å foreta seg og/eller er ikke fullt så nysgjerrig på oss som vi på ham!

Annonse

Gjest Ulvinnen

Selvsagt kan han det, det kan alle fagpersonene. Men det er ikke verre at han ser hvem vi er (mailadressen vår) enn at moderatorene gjør det, som også skriver innlegg med private nick.

Liker du ikke tanken (og det sier jeg ikke noe på), så lag deg en ny bruker med en anonym mailadresse.

Gjest finner ikke noe...

Selvsagt kan han det, det kan alle fagpersonene. Men det er ikke verre at han ser hvem vi er (mailadressen vår) enn at moderatorene gjør det, som også skriver innlegg med private nick.

Liker du ikke tanken (og det sier jeg ikke noe på), så lag deg en ny bruker med en anonym mailadresse.

''Selvsagt kan han det, det kan alle fagpersonene. ''

Jeg vet at han kan gjøre det, jeg spurte om han faktisk gjorde det.

Gjest Ulvinnen

''Selvsagt kan han det, det kan alle fagpersonene. ''

Jeg vet at han kan gjøre det, jeg spurte om han faktisk gjorde det.

Jeg så at du spurte om han gjorde det.

Mulig det er jeg som er kynisk, men jeg tar for gitt at de sjekker hvem det er, når anonyme brukere skriver om spesielle erfaringer/har spesielle meninger. Noe annet ville være påfallende, så lenge de har muligheten.

Gjest finner ikke noe...

Mulig det er jeg som er kynisk, men jeg tar for gitt at de sjekker hvem det er, når anonyme brukere skriver om spesielle erfaringer/har spesielle meninger. Noe annet ville være påfallende, så lenge de har muligheten.

''jeg tar for gitt at de sjekker hvem det er, når anonyme brukere skriver om spesielle erfaringer/har spesielle meninger. Noe annet ville være påfallende, så lenge de har muligheten''

Nei, ville det egentlig det? Han bør jo skille på privatperson og fagprson også i den settingen. Og det er som fagperson han har rett til å se hvem vi er, ikke som privatperson. Men som sagt, det er det jo ingen andre enn nhd selv som vet, så det har jo i grunn liten hensikt å spekulere over :)

Gjest sjøstjerna

Hvilken info gir det webmaster om vi heter Ulvinnen, Sjøstjerna, Kari eller Lise?

Er jo like anonym også med virkelig navn- så fremt du ikke er kjendis på noe vis da. :-)

Gjest Ulvinnen

Hvilken info gir det webmaster om vi heter Ulvinnen, Sjøstjerna, Kari eller Lise?

Er jo like anonym også med virkelig navn- så fremt du ikke er kjendis på noe vis da. :-)

Jeg er råkjendis ;)

Det jeg skriver som Ulvinnen er ikke så revolusjonerende. Men når jeg bruker nicket "Anonym akkurat nå" og forteller at jeg har vært utro med naboen og med nicket "Vesla" forteller at jeg har gjort underslag, så er det bra at det bare er NHD og webbis som av min mailadresse kan se at jeg heter Hortense Adrian.

Nabokona, mannen min og sjefen min ville muligens aksjonert om de fikk vite det...

Jeg er råkjendis ;)

Det jeg skriver som Ulvinnen er ikke så revolusjonerende. Men når jeg bruker nicket "Anonym akkurat nå" og forteller at jeg har vært utro med naboen og med nicket "Vesla" forteller at jeg har gjort underslag, så er det bra at det bare er NHD og webbis som av min mailadresse kan se at jeg heter Hortense Adrian.

Nabokona, mannen min og sjefen min ville muligens aksjonert om de fikk vite det...

*LOL*

Annonse

Gjest Pavlova

Her skulle det være mulig å få mange kreative innspill, ja :)

Noen vil sikkert komme med det rette også, NHD har en spesiell skrivestil som sikkert flere har gjenkjent. Selv har jeg ikke tenkt tanken på at han opererte med flere nick, men fra nå av vil det ligge i bakhodet.

Han mener ikke bare nhd, da? Anonymt og anonymt...:)

Gjest Lurer litt på dette

Har du noen eksempler?

Jada, det har jeg og det er to tråder jeg fremdeles husker godt som jeg var ganske overbevist om at han deltok anonymt i. Men jeg kommer ikke til å røpe det og dessuten kan jeg jo ta feil også.

I den ene tråden var det jeg selv som spurte dolerne om noe. Deretter spurte jeg nhd og etter at han har svart fikk jeg en slags ahaopplevelse og jeg skjønte plutselig at han muligens allerede har deltatt, men anonymt:-) Argumentasjonen og ordvalget var likt.

Den andre tråden husker jeg også. Det gjaldt ikke meg og jeg kommer ikke til å røpe den heller.

Som du nå vet så har han deltatt mange ganger uten at vi har skjønt noe.

Gjest mener  jeg

Du har sikkert rett. Jeg tror jeg vet nicket. Husker du han som glemte å bytte nick på meldinger for noen år siden...?;)

Man spekulerer ikke i andres nick. Det gjelder alle personer på forumet, og det bør også gjelde denne gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...