Gå til innhold

Hvor mye "skolearbeid " i sommerferien?

isbe

Anbefalte innlegg

Hvor mye skolerelaterte ting gjør dere i sommerferien - da tenker jeg på om dere setter av tid der ungene skal lese (3.-4.-5. klasse), evt. holde matematikk og engelsk ved like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

5

• isbe

4

• Lillemus

3

• Speak

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Ingenting...

Ungene leser bøker uansett, evt at vi leser for dem. I naturlige settinger kan vi snakke om ting som har med matematikk, samfunnsfag etc med dem, men dette skjer helt ubevisst.

Hadde ungene slitt med lesing/skriving og/eller matematikk, så er det mulig vi hadde jobba mer bevisst med det i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest absolutt ikke

Absolutt ingen tid, og det synes jeg ikke andre skal gjøre heller. Jeg er lærer og synes det _ikke_ skal jobbes med slikt i ferien. Livet er mer enn skolefremgang i ulike fag.

Man kan oppfordre til lesing av blader og bøker og legge til rette for det ved lange bilturer og slikt.

Jeg blir litt forskrekket av slike innlegg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest absolutt ikke

Ingenting...

Ungene leser bøker uansett, evt at vi leser for dem. I naturlige settinger kan vi snakke om ting som har med matematikk, samfunnsfag etc med dem, men dette skjer helt ubevisst.

Hadde ungene slitt med lesing/skriving og/eller matematikk, så er det mulig vi hadde jobba mer bevisst med det i ferien.

Synes du det?

Jeg synes de som har slitt ekstra virkelig må få ta helt time out i ferien. Enten har du spirer til flink pike eller guttsyndrom, hvis eleven vil det selv. Hvis eleven ikke vil det selv , kan det lett bli opplevd som en form for straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal da ikke behøve å gjøre "skolearbeid" i sommerferien?