Gå til innhold

NHD. Tror du jeg fortsatt er hypoman?

Anbefalte innlegg

Gjest anonnymia

Jeg sover veldig lite, 3-4 timer pr natt. Nå på morgenen skammer jeg meg veldig over ting jeg sier når jeg er sammen med folk. Skjønner at ting går for fort, familie og venner irriterer seg over meg.

Tror jeg er veldig masete, snakker fort, finner på ting osv. Det virker som om andre vil ha det mere rolig enn meg.

Subjektivt så er hodet mitt et evig rot. Har vært slik i flere uker nå. Har fått behandling, men tempoet øker hele tiden. Det er ekko i hodet mitt. Jeg er sliten, men får ikke sove mere fordi det er "støy" og for "mye" som skjer i hodet liksom.

Er ikke sånn veldig positiv heller. Innimellom er jeg jo det, men nå er jeg veldig angrende og nesten paranoid.

T.... spørsmål til : Er det veldig rart om jeg går tur midt på natta? Er det rart om et menneske som du sjelden ser ute plutselig løper og blir veldig snakkesalig?

Akkurat nå tror jeg ingen vil ha noe mere med meg å gjøre, er det flaut å ringe behandler igjen når jeg nettopp har hatt en periode med behandling? Skammer meg jeg, men lurer på om jeg egentlig har grunn til å kontakte behandler igjen? Hva mener du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330893-nhd-tror-du-jeg-fortsatt-er-hypoman/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, jeg er sikker på at du er (minst) hypoman.

"Akkurat nå tror jeg ingen vil ha noe mere med meg å gjøre, er det flaut å ringe behandler igjen når jeg nettopp har hatt en periode med behandling? Skammer meg jeg, men lurer på om jeg egentlig har grunn til å kontakte behandler igjen? Hva mener du?"

Det er overhode ikke flaut å ringe behandler. Tver i mot viser det modenhet og ansvarsfølelse. Du skal selvsagt ikke skamme deg over å være syk. Ring behandler så snart du kan. Be om at medisinene doseres opp. Vurder om innleggelse er hensiktsmessig.

Gjest annonymia

"Akkurat nå tror jeg ingen vil ha noe mere med meg å gjøre, er det flaut å ringe behandler igjen når jeg nettopp har hatt en periode med behandling? Skammer meg jeg, men lurer på om jeg egentlig har grunn til å kontakte behandler igjen? Hva mener du?"

Det er overhode ikke flaut å ringe behandler. Tver i mot viser det modenhet og ansvarsfølelse. Du skal selvsagt ikke skamme deg over å være syk. Ring behandler så snart du kan. Be om at medisinene doseres opp. Vurder om innleggelse er hensiktsmessig.

Tror du jeg kan ha blitt slik av medisinene? Mener jeg veldig mye mere aktiv etter at jeg fikk trilafon :(

Gjest annonymia

Er redd behandler også er lei av meg jeg :(.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...