Gå til innhold

Hadde dere blitt skuffet?

Anbefalte innlegg

Gjest lei meg-84

Jeg går igjennom en fryktelig vanskelig periode. Kjæresten min og jeg bor på hversin kant av landet. Jeg har blitt gravid på tross av at jeg har brukt spiral. Vi har bestemt oss for abort. Har det fryktelig tøft, har vært på sykehuset i dag og fått bekreftet graviditeten og fått time til abort. Jeg må gå igjennom dette "alene" siden han ikke bor her.

Sitter hjemme og gråter og fikk melding fra han nå om at han skal ut på byen. Han er 35 år og går nesten aldri på byen lengre, jeg synest det er unødvendig midt oppi denne situasjonen. Jeg trenger å kunne ringe han i kveld når jeg føler behov for det og snakke med en edru mann. Men er redd for å gjøre alt værre om jeg sier dette til han. Overreagerer jeg? Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330901-hadde-dere-blitt-skuffet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fredrikka

Vet han at du sitter hjemme og gråter og trenger han på telefonen i kveld, har du sagt akkurat det? "Vær så snill å vær hjemme"?

Hvis ikke tror jeg ikke han kan gjette seg til akkurat det, selv om han vet du har det vanskelig (og det har kanskje han også), tenker han kanskje at en hyggelig tur ut med gode venner vil gjøre ham godt. Ring ham nå du, og fortell akkurat hvordan du har det og spør om han kan være tilgjengelig for deg på telefonen i kveld.

Gjest bikku

Det er i hvert fall trist at du tenker sånn, og klarer å formidle det til oss totalt fremmede i et offentlig forum, når du ikke klarer å si det til han når det er bare dere to.

Ring han og si hvordan du tenker. Kanskje har han ei forklaring på hvorfor han velger som han gjør. Kanskje ombestemmer han seg og blir hjemme i sympati med deg.

Det å ruge på vonde tanker i all ensomhet er i hvert fall ikke positivt verken for deg eller forholdet til han.

Annonse

Gjest !!  du kan ombestemme deg.

Siden du reagerer som du nå gjør, er du virkelig sikker på at du vil ha abort???

Det er ikke for sent å angre, selv når du ligger på sengen og skal kjøres inn til utsuging.

Ta iallefall ikke abort fordi din kjæreste synes det passer best ! Menn finnes det haugevis av som vil ta ansvar for deg og dine senere i livet. Men barn er det ingen selvfølge at det blir neste gang.

Gjest togli

Først og fremst..Er du 100 % sikker på at DU ønsker å ta abort? Jeg synes man skal være helt sikker på dette før man går til det skrittet... Grunnen til at jeg spør er at du så tydelig er fryktelig lei deg for dette her.

Kjæresten din bor på en annen kant av landet, så han kan jo ikke være sammen med deg i kveld uansett. Kan dere ikke ta telefonsamtalen til et annet tidpunkt enn akkurat i kveld? Kanskje han trenger å gå ut for å prøve å tenke på noe annet?

Uansett synes jeg du skal ta dette opp med ham. Er man nok glad i hverandre, så må man kunne snakke om slike ting...

Gjest Anonym i denne tråden

Om abort:

(Og bare så det er helt klart jeg er FOR abort)

Mange par som tar abort, blir gravide igjen rimelig kjapt fordi det ble et savn for de. Eller forholdet avsluttes.

Jeg har selv fått et barn, som ikke var planlagt,mens jeg var alene. For meg var det en katastrofe å bli gravid. I dag er barnet min største gave, isammen med sitt mer planlagte søsken. Jeg ser også at selv om økonomi, utdannelse og alt det ikke er helt klart. Så er det fint å ha fått barn mens man er ung også.

Jeg er helt for abort, og støtter de som føler at det er det riktige valget. Men ønsker å fortelle at det kan gå bra om man velger å få barnet også. Det er ikke sånn at det er bare det planlagte i livet som kan bli bra.

Jeg synes kjæresten din kunne støttet deg når du trenger det, hvis du har behov for å prate nå. Men det er viktig at du formidler at du trenger det.

Og bare for å ha det sagt, man kan føle at abort er et riktig valg, selv om man er lei seg.

Masse lykke til uansett hva du velger :)

Og håper du føler at du har noen å prate med.

illuminatum

Om du overreagerer eller ikke, avhenger av hva du mener med "å gå på byen".

Om han går ut med venner og tar et par halvlitre, er det ok. Om han går ut for å drikke seg dritings, er det ikke ok.

Om min kjæreste hadde blitt gravid og ønsket abort hadde jeg støttet henne.

Dog hadde jeg nok gått på byen og virkelig tatt den helt ut. Ikke for å "feire" eller være ufølsom, men for å få tankene et helt annet sted for at sorgen ikke skulle tatt overhånd første dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...