Gå til innhold

Svart skyldfølelse og samvittighet....

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Takk.

Å gjennomføre skillmissen virker bare som et utrolig høyt fjell å bestige, når han ikke vil samarbeide med meg om noe (type lage avtaler om samvær, snakke om hva vi gjør med boligen etc). Han har også begynt å ignorere telefonen når jeg ringer og ikke svare på sms.

Har kontaktet advokat, men synes ikke jeg fikk så mye hjelp der. Hun kom bare med råd som jeg allerede selv hadde funnet ut av.

Og skyldfølelsen er det nok bare jeg som må hjelpe meg selv med....

''Å gjennomføre skillmissen virker bare som et utrolig høyt fjell å bestige, når han ikke vil samarbeide med meg om noe (type lage avtaler om samvær, snakke om hva vi gjør med boligen etc). Han har også begynt å ignorere telefonen når jeg ringer og ikke svare på sms.''

Du kan ikke overlate noe av dette til advokaten, da? I mitt tilfelle har det vært nok at hun raslet litt med sablene, så fikk eksen opp farta litt...

''Har kontaktet advokat, men synes ikke jeg fikk så mye hjelp der. Hun kom bare med råd som jeg allerede selv hadde funnet ut av.''

Kontakt henne igjen dersom du vil vi det en sjanse til, hvis ikke, finner du en ny. Jeg ville ikke turt å gå inn i diskusjoner om oppgjør uten å ha en flink advokat til å rådføre meg med.

''Og skyldfølelsen er det nok bare jeg som må hjelpe meg selv med....

''

Jepp. ;) Jeg tenker at siden ekteskapet deres hangla såpass mye allerede fyr mannen din blei syk, var du åpenbart ferdig med han allerede da. Og når han først blei såpass dårlig, har du gjort det du følte var nødvendig for deg og barna. Jeg tror du er tjent med å stå for avgjørelsen din, og ikke grave deg ned unødvendig. Du vil sannsynligvis trenge kreftene dine til andre ting, særlig når du skal få ting på plass i forhold til samværsavtaler og boligoppgjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...