Gå til innhold

Bivirkning av Cipralex

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går på 15mg døgndose Cipralex. Jeg har hørt at denne medisinen kan ha endel bivirkninger. Jeg plages med at jeg de fleste ganger kan ha vanskelig med å oppnå orgasme når jeg og min samboer har samleie. Jeg har imidlertid ikke problemer med lyst eller ereksjon, heller tvert imot. Kan disse problemene skyldes cipralex? Eller bør jeg ta en tur til lege for å få sjekket dette?

RedakTom

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330962-bivirkning-av-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest info 22

Dette kan skyldes cipralex ja. Leser du i felleskatalogen ser du at det er både manglende sexlyst og problemer med orgasme som kan oppstå ved bruk av medisinen. Slik sett er du kanskje blant de mer heldige, siden du ikke merker noe på lysten.

Der er medisiner som ikke har innvirkning på libidoet, eksempelvis wellbutrin og aurorix.

Dette kan skyldes cipralex ja. Leser du i felleskatalogen ser du at det er både manglende sexlyst og problemer med orgasme som kan oppstå ved bruk av medisinen. Slik sett er du kanskje blant de mer heldige, siden du ikke merker noe på lysten.

Der er medisiner som ikke har innvirkning på libidoet, eksempelvis wellbutrin og aurorix.

Takk for fint svar!

Kan det ha noe å si at jeg bruker snus? Påvirker snusbruk/nikotin orgasmen? Isåfall skal jeg slutte ASAP...

Gjest info 22

Takk for fint svar!

Kan det ha noe å si at jeg bruker snus? Påvirker snusbruk/nikotin orgasmen? Isåfall skal jeg slutte ASAP...

Kan ikke tenke meg det. Ikke din orgasme, det må i tilfelle problematisere jentas:o) Nei, spøk til side, så tror jeg bestemt ikke at det er sammenheng der, men slutte å snuse ville nå vært en bonus i min bok likevel.

Skal jeg gi deg et godt råd, så er det det at du og jenta de leser bivirkningene rundt dette med sex og libido sammen en gang. Min erfaring er at dette er ting som kan gi frustrasjoner av ulike slag hos den enkelte når ting vedvarer, og det å lese svart på hvitt at medisinen kan føre til slikt kan være en fordel. Jeg sa det til min partner mange ganger, men likevel kom det frem ting lang tid etter hvor det viste seg at det ikke hadde gått helt inn likevel. Det var akkurat som om han hadde trodd at jeg var den eneste som fikk disse bivirkningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...