Gjest mitt råd Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Galskap. Hårreisende. Bør så absolutt klages på, ikke til lederen da vedkommende åpenbart ikke er helt ved sine fulle 5. Leser nedover at du står over konfrantasjonen, det er helt ok, men send et brev/klage til rette instans. Herregud for en deprimerende inkompetanse. Tenkte jeg. Og jeg håper inderlig ikke det er på linje med resten av behandlingstilbudet forøvrig på avdelingen. Det tenkte jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2771896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nei, det er absolutt ikke greit. Helt uhørt er det. Jeg selv er 4 barns mor med mange yrkesaktive år bak meg. Vi har forholdt oss til stengte barnehager o.a. i ferietiden, men jeg kunne aldri ha funnet på å ta noen av barna med på jobb (i helsevesenet). Skjønner godt at du føler at du må "skjerpe deg" pga at det er barn til stede... Og slik skal det jo ikke være! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2771926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Lederen har også hatt med barn. Hmmmmm, da synes jeg du skal ta det opp med sjefen til lederen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2771927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dize Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde IKKE syntes det var greit i det hele tatt! Jeg ser under her at du ikke har så lyst til å ta det opp med leder, men jeg synes at du burde ta det opp med noen. Kanskje med en av de ansatte som ikke har med egne barn eller sjefen til den som er leder der? Eller så kan du jo sende et anonymt brev til leder? Hvis du vil være heeeelt anonym så behøver du jo ikke si at du er en av brukerne av dette dagsenteret heller? Hva med å sende et slikt brev: "Hei. Jeg har fått informasjon om at flere av de ansatte ved NN dagsenter har med sine barn på jobb. Innen psykisk helsevern vil jeg påstå at taushetsplikt er svært viktig. Derfor lurer jeg på hvordan denne kan overholdes når små barn få innsyn i det som skjer der? Har barna skrevet under på og blitt informert om taushetsløfte? En annen ting er at brukerne kan føle seg forpliktet til å holde tilbake følelser av hensyn til barna. Jeg vil også tro at de ansatte ikke får konsentrert seg like fullt om jobben sin når de har ansvar for barn. Særlig med tanke på dette med taushetsplikten vil jeg vurdere å bringe denne saken videre dersom det ikke gjøres noe med umiddelbart. Med vennlig hilsen en som ønsker å være anonym." Dessuten er det vel ikke det beste av hensyn til barna? Jeg mener ikke å være slem, men på slike steder er det mange ustabile mennesker, og enkelte av dem kan virke skremmende på små barn. Jeg har selv opplevd at et ustabilt menneske har truet med at han vet hvor jeg bor og hvem familien min er. Alt taler mot å ta med barn på jobb på denne arbeidsplassen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2771934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 På en del av svarene jeg har fått virker det som dere tror det er snakk om et behandlingssted, en sykehusavdeling hvor folk er innlagt eller noe. Det er det ikke, det er et psykiatrisk dagsenter, et aktivitetstilbud til folk som sliter psykisk. Vet ikke om det har noe å si for hva dere mener, da. En annen ting. Ville det vært greit om brukerne hadde tatt med sine barn? Jeg tror de ansatte ville protestert om de ble værende noen timer/det skjedde flere ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2771965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Om det er greit å ta med barna på jobb avhenger av både arbeidsplassen og av barna. Jeg synes ikke det er greit å ta med barn på en arbeidsplass der det er klienter som kommer og der de ansatte er underlagt taushetsplikt. Jobber man i en barnehage er det kanskje lettere å ta med barna på jobb... I tilfellet du nevner, synes jeg absolutt ikke det er greit å ta med barna. Jeg synes du skal ta dette opp med en leder. ''Jobber man i en barnehage er det kanskje lettere å ta med barna på jobb...'' Ja, det er "mindre ille" å ta med barn på jobb om man jobber i barnehage, men også der har barnehagebarna krav på din fulle oppmerksomhet i arbeidstiden! Og den får de nødvendigvis ikke om du har med barn i barnehagealder selv. Synes det er en uting å ta med barn på jobb når man er ansatt av andre, men skjønner jo at det i enkelte tilfeller kan være siste mulighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2771966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 På en del av svarene jeg har fått virker det som dere tror det er snakk om et behandlingssted, en sykehusavdeling hvor folk er innlagt eller noe. Det er det ikke, det er et psykiatrisk dagsenter, et aktivitetstilbud til folk som sliter psykisk. Vet ikke om det har noe å si for hva dere mener, da. En annen ting. Ville det vært greit om brukerne hadde tatt med sine barn? Jeg tror de ansatte ville protestert om de ble værende noen timer/det skjedde flere ganger. ''På en del av svarene jeg har fått virker det som dere tror det er snakk om et behandlingssted, en sykehusavdeling hvor folk er innlagt eller noe. Det er det ikke, det er et psykiatrisk dagsenter, et aktivitetstilbud til folk som sliter psykisk. Vet ikke om det har noe å si for hva dere mener, da. '' Synes ikke det har noe å si. ''En annen ting. Ville det vært greit om brukerne hadde tatt med sine barn? Jeg tror de ansatte ville protestert om de ble værende noen timer/det skjedde flere ganger.'' Vet ikke i hvilken grad det forringer den enkeltes (og de andre brukernes) utbytte av å være der, men synes uansett det er langt "mindre ille" enn at de ansatte har med barn. De ansatte får betalt for å være der! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2771969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mitt råd Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 På en del av svarene jeg har fått virker det som dere tror det er snakk om et behandlingssted, en sykehusavdeling hvor folk er innlagt eller noe. Det er det ikke, det er et psykiatrisk dagsenter, et aktivitetstilbud til folk som sliter psykisk. Vet ikke om det har noe å si for hva dere mener, da. En annen ting. Ville det vært greit om brukerne hadde tatt med sine barn? Jeg tror de ansatte ville protestert om de ble værende noen timer/det skjedde flere ganger. Ingen av delene er greit, og det beror ikke på hva folk føler rundt det der og da. Det spiller ingen rolle om en tok håndsopprekning og alle tilsynelatende syntes det var greit. Det er en lang liste av årsaker til at dette er uheldig, og det er derfor det er regler rundt dette. Din leder følger ikke reglene og viser dårlig skjønn. Du trenger ikke ta opp dette direkte, og belaste deg med konfrontasjoner hvis det ikke kjennes rett ut her og nå. Men som frosken sier kunne det vært en fin trening, men en må velge de rette kampene og kjenne på hvilke de er selv. En telefon eller et brev til noen høyere opp ville likevel vært på sin plass og kanskje bedre. Poenget her er ikke først og fremst å jobbe med din evne til å være selvrepresentativ (noe som forøvrig er et av min psykologs yndlingsord tror jeg), men gi deg det tilbudet du trenger og har rett på. Dere alle. Jeg skulle reise på ferie her forleden, og den eneste måten å rekke det på hadde vært å ta med mine barn til behandling. Det beste hadde vært om de kunne ventet på meg på venterommet, men jeg vurderte det dithen at det ikke var noe som var greit. Mine profesjonelle psykologer hadde nok satt ned foten om jeg selv ikke hadde tenkt lenger. Det kunne vært folk på venterommet. Og de vil ikke treffe barna mine der. At det kompliserte ting for meg er ikke deres problem. Da ville jeg i tilfelle ringt på forhånd og hørt om det var et annet rom der som kunne brukes den tiden jeg var inne. Jeg tenkte på alle disse tingene. Jeg vil ønske deg en god sommer orio. Jeg skal gå tur to ganger hver dag...morgen og kveld. Ja, det _skal_ jeg. "moter meg selv opp" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2771993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 ''Jobber man i en barnehage er det kanskje lettere å ta med barna på jobb...'' Ja, det er "mindre ille" å ta med barn på jobb om man jobber i barnehage, men også der har barnehagebarna krav på din fulle oppmerksomhet i arbeidstiden! Og den får de nødvendigvis ikke om du har med barn i barnehagealder selv. Synes det er en uting å ta med barn på jobb når man er ansatt av andre, men skjønner jo at det i enkelte tilfeller kan være siste mulighet. Jeg er helt enig med deg. Det er sjelden lurt å ha med barna på jobb. Man mister fokus. Når jeg nevnte barnehage var det fordi mange barn da antagelig vil mikse seg med de andre barna der, og man vil ikke merke dem i samme grad som på andre jobber. Dette er jo veldig personavhengig - både når det kommer til barna og til foreldrene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2772205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde besøk av en psykiatrisk sykepleier to ganger i måneden en periode. Tre ganger på rad hadde hun med seg datteren sin, og alt dreide seg om at hun skulle aktiveres. Jeg kunne ikke snakke åpent med pleieren fordi datteren var der. Nei, da er det bedre de holder seg hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330997-greit-%C3%A5-ta-med-barn/page/2/#findComment-2772403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.