tullo Skrevet 10. august 2001 Del Skrevet 10. august 2001 Hei eg er en jente på 17 år som nettop har begynt på p-piller. Grunnen var fordi jeg ville bruke det som prevensjon, få mensen regelmessig og få slutt på kvisene. Legen anbefalte da yasmin og sa at eg kunne komme tilbake etter tre måneder og fortelle hvordan det går og e.t.c. Problemet er bare det at siden eg begynte på yasmin har eg fått flere kviser, noe som er ganske irriterende. Jeg sjekket pakningen og der stod det at det kunne være en av bivirkningene. Jeg har også fått en del nupper over brystpartiet og er foreløpig kun på mitt andre pillebrett. Derfor lurer jeg på om dette vil holde opp og bedre seg eller om det vil fortsette? Da jeg var hos legen min snakket vi også om noen p-piller som heter diane og i tilleg så kjenner jeg en veninne som går på det og har hatt forbedringer, faktisk hun har ingen kviser lenger og det kun etter et 1/2 år. Tror du at diane kanskje er noe for meg? Og hvis det hjelper vil jeg gjerne begynne på det. Jeg har også lest et sted at hvis du har migreneanfall bør du være forsiktig når det gjelder p-piller. Jeg er litt plaget, men får kun migreneanfall ca 1 gang i halvåret. Bør jeg da være forsiktig med å bruke p-piller? xxx tullo ps: jeg vet det ble en del spsm. men dette er noe som ville ha hjulpet meg en del før mitt neste besøk hos legen slik at jeg vet sånn noenlunde hva jeg vil, og hva jeg kanskje bør gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33102-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. august 2001 Del Skrevet 12. august 2001 Yasmin skal egentlig gi penere hud, men Diane kan være mer effektiv. Hvis man har det man betegner 'aura' eller forvarsler som synsforstyrrelser, skal man helst ikke bruke p-pille. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33102-problemer/#findComment-129308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.