Gå til innhold

NHD: autist eller bare hypokonder??

Anbefalte innlegg

Gjest efexora

Fikk diagnosen for noen mnd. siden, og jeg er godt voksen. Hva jeg sliter med ? Vel det er det følelsemessige, spesielt det nære forhold til kone og barn. Men nå er begge barna voksne og etablert, så nå er det bare kona igjen, men for meg har det vært det tyngste, selvfølgelig. ellers har jeg vært så aktiv at jeg ikke har forstått dette tidligere, og ikke hørt noe særlig om det heller før jeg fikk diagnosen. I tillegg har jeg dystymi.

Hvis du bare sliter med det følelsesmessige så kan jeg ikke skjønne at du har AS. Jeg sliter også med nære relasjoner uten at jeg vil si at jeg har AS av den grunn. Er du feks opptatt av rutiner om blir forstyrret hvis de blir endret? hvordan synes du det er å snakke med fremmede om løst og fast?

Fortsetter under...

Hvis du bare sliter med det følelsesmessige så kan jeg ikke skjønne at du har AS. Jeg sliter også med nære relasjoner uten at jeg vil si at jeg har AS av den grunn. Er du feks opptatt av rutiner om blir forstyrret hvis de blir endret? hvordan synes du det er å snakke med fremmede om løst og fast?

Ingen problem å snakke med fremmede med løst og fast. Er nok også bundet til noen rutiner. Jeg har gått igjennom en grundig utredning på psykiatrisk avd. og det en av de mest omfattende utredninger som psykologen der hadde vært med på, sa hun. nå hadde ikke hun jobbet der så lenge da, men nok om det. Jeg kom inn der på grunn av en depresjon, eller dysymi, men alvorlig nok når den har vart konstant i 30 år. Som barn og ungdom merket jeg ikke så mye til dette syndromet, men jeg tror det var fordi det ikke ble stilt "noe" krav til meg, og av den grunn så unngikk jeg mye stress og sånne ting vet du. Ikke for etter depresjonssammenbruddet for ca 30 år siden, rett før jeg giftet meg begynte det følelsemessige problemene å komme, men da var jeg bare fokusert på depresjonen, at det var den som utgjorde stort sett hele problemet for oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...