Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har vært sammen med han i snart 3år. Jeg elsker han men er kjempe såra. Og tåren triller i det jeg tenker over det og nå når jeg skriver til deg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han har ikke møtt noen sier han,aldri.Men han har skrevet med andre damer på nett og på sin mobil. Har snakket om det flere ganger,han sier han skal slutte og at jeg og barna betyr alt for han. Vi bor hos mine foreldre da vi har hatt dårlig råd og kommet etter med masse regninger. Han sier at han elsker meg, så sier han at vi sitter fast, så sier han at han ikke vet hva han vil. Det er ikke bare en han har skrevet med.. Han har kalt iallfall en av de for skatt,slik han kaller mg da han skriver. Han er jo med meg og vi er intime. Men jeg vil ikke miste han ,men så syns jeg at jeg fortjener bedre enn han da han går bak ryggen min. Det er så vondt at jeg klarer ikke stoppe å gråte heller. Han sier han elsker meg så sier han at han ikke vet hva han vil da jeg spør han hva han mener med det han gjør. men sier at jeg skal vite at han har aldri vært utro el møtt noen og jeg er den han elsker. Jeg skjønner ikke dette. Hvorfor gjør han så? økonomi har vært et prob lenge da han var uten jobb i over ett år og null inntekt. Men nå jobber han. Vi har to barn felles, 18mnd og to mnd Jeg syns det er fælt og vet ikke om jeg bør gi han tid. Han sier han trenger litt tid så vet han. Men han bor jo med meg og sover ved min side, kysser meg og jeg vil jo det men på en annet måte føler jeg meg brukt. Hva om han går? Jeg tror ikke klarer det. så blir jeg redd for at da han sier han har tenkt at jeg da avviser han fordi jeg føler meg knekt og bedratt og ikke orker å leve med han etterpå. Jeg er så fortvila at jeg går snart i gulvet. Bør jeg tilgi han? Bør jeg be han om å bli om jeg ønsker det innerst inne? Bør jeg be han om at redder forholdet vårt? bør jeg avvise han? bør jeg gå videre? Kan man komme over det ? Min eldste fra tidl forhold bor med oss,er 4år Dette er vel ikke sunt for en på 4år heller. Men jeg vet ikke hva jeg bør gjøre? Vi har kikket på hus og har vurderet å søke bolig lån.. Men tør jeg det med han? så kommer tanken at jeg vil det for vi har det så godt. Vi hadde det bedre før.. Hjelp meg,værsåsnill

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår jeg deg rett: Han har flørtet via nett/ sms (ikke bilder, ikke noe fysisk etc.

Han har kalt en av dem 'skatt'.

Dere har hatt - og har fremdeles etterslep - problemer med økonomien, men han har nå fast jobb(?)

Hvis problemene ikke er verre enn dette, klarer dere det. Å flørte med andre, er jo ikke bra, men heller ikke det verste som kan skje.

Dårlig økonomi tærer på krefter og humør, men dere er på vei ut av uføret nå, ikke sant?

Tror dette ordner seg, jeg. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2772880
Del på andre sider

Forstår jeg deg rett: Han har flørtet via nett/ sms (ikke bilder, ikke noe fysisk etc.

Han har kalt en av dem 'skatt'.

Dere har hatt - og har fremdeles etterslep - problemer med økonomien, men han har nå fast jobb(?)

Hvis problemene ikke er verre enn dette, klarer dere det. Å flørte med andre, er jo ikke bra, men heller ikke det verste som kan skje.

Dårlig økonomi tærer på krefter og humør, men dere er på vei ut av uføret nå, ikke sant?

Tror dette ordner seg, jeg. Lykke til.

han sier nå at han ikke vet hva han vil.og det sårer!

hun har spurt om de kan møtes og sier han ikke vet.

Men han tror han vil det for å se hvem hun er sier han.

han mener han kan danne seg et bedre bilde av alt om han treffer henne og snakker med henne.

så sier han etterpå at han ikke vet om de skal møtes.

jeg gråter og er kjempe lei meg.

han sier jeg betyr alt og han elsker meg men han vet ikke hva han skal nå.

jeg forstår ikke hvorfor.

han bor med meg og vil fortsatt ha meg. ham kaller meg skatt,kysser meg og sover ved siden av meg.

han sier han skal bestemme seg raskt.

dette er det nå tre dager siden han sa..

Jeg lurer jo på om han vil møte henne for å se hvordan hu ser ut.

han sier nei,for å prate og danne et bedre bilde.

sier det er letter å snakke da enn over tlf.

jeg lurer på hvorfor men får ikke noe annet til svar.

spurte og om han møter hu og mener det er sant det hu sier, om han da velger hu liksom. men det får jeg ikke svar på. føler meg lekt med og nå vet jeg ikke hva jeg vil heller. eller jo jeg vil jo han men ikke sånn her.

nei de har aldri møttes eller sendt bilder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2773067
Del på andre sider

han sier nå at han ikke vet hva han vil.og det sårer!

hun har spurt om de kan møtes og sier han ikke vet.

Men han tror han vil det for å se hvem hun er sier han.

han mener han kan danne seg et bedre bilde av alt om han treffer henne og snakker med henne.

så sier han etterpå at han ikke vet om de skal møtes.

jeg gråter og er kjempe lei meg.

han sier jeg betyr alt og han elsker meg men han vet ikke hva han skal nå.

jeg forstår ikke hvorfor.

han bor med meg og vil fortsatt ha meg. ham kaller meg skatt,kysser meg og sover ved siden av meg.

han sier han skal bestemme seg raskt.

dette er det nå tre dager siden han sa..

Jeg lurer jo på om han vil møte henne for å se hvordan hu ser ut.

han sier nei,for å prate og danne et bedre bilde.

sier det er letter å snakke da enn over tlf.

jeg lurer på hvorfor men får ikke noe annet til svar.

spurte og om han møter hu og mener det er sant det hu sier, om han da velger hu liksom. men det får jeg ikke svar på. føler meg lekt med og nå vet jeg ikke hva jeg vil heller. eller jo jeg vil jo han men ikke sånn her.

nei de har aldri møttes eller sendt bilder.

Dette innlegget gjør at jeg forstår deg litt bedre.

Jeg oppfattet det først som at han bare likte å chatte på nettet, og dermed også skaffet seg noen dame-venner som han kommuniserte med i en litt flørtende tone.

Jeg hadde isåfall hatt forståelse for at du ble irritert og lei for dette, men ikke i den grad at du ble så såret og knust at du vurderte å bryte hele forholdet.

Men slik du fremstiller det her, så blir det jo litt annerledes!

Det høres jo ut som han går aktivt inn for å opprette personlige bekjentskaper med nye damer, samtidig som han er i et forhold til deg, og påstår at det er deg han vil ha.

Dette forstår jeg ikke helt.

Det burde jo være innlysende for enhver at dette ikke er ok oppførsel når man er i et forpliktende og seriøst forhold?

Og at partneren naturlig nok vil bli såret og usikker når han viser så åpenlys interesse for å treffe og bli kjent med nye damer.

Det er jo temmelig stor forskjell mellom å chatte / flørte litt på nettet, til å avtale å treffe folk personlig i den hensikt å "finne ut hvordan de er."

Hva er det han vil oppnå? Skal han teste ut om det finnes noe mere spennede der ute, før han kan si sikkert om han vil slå seg til ro med deg?

Det er ihvertfall slike signaler du oppfatter, og det burde han forstå.

Nei, jeg forstår ikke tankegangen til denne mannen.

Enten har han null respekt for deg og bryr seg ikke en døyt om hva du føler, eller så er han rett og slett stokk dum!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2773094
Del på andre sider

etter å ha lest begge innleggene dine: Dette kan du ikke finne deg i!

Du er nødt til å sette foten ned. Dersom han elsker deg, så MÅ han kutte ut den andre dama - ikke kontakte henne mer og i alle fall ikke møte henne! Han har to barn med deg, han bør satse på DEG, ikke en nettfantasi!

Jeg gitt klar beskjed: Han kan ikke treffe den andre, og kan ikke holde kontakt med henne.

Kan dere kontakte familievernkontoret for rådgivning? Det virker som om dere trenger litt hjelp utenfra. Og det snarest. FØR dette utvikler seg til utroskap.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2773103
Del på andre sider

Du er nødt til å sette foten ned. Dersom han elsker deg, så MÅ han kutte ut den andre dama - ikke kontakte henne mer og i alle fall ikke møte henne! Han har to barn med deg, han bør satse på DEG, ikke en nettfantasi!

Jeg gitt klar beskjed: Han kan ikke treffe den andre, og kan ikke holde kontakt med henne.

Kan dere kontakte familievernkontoret for rådgivning? Det virker som om dere trenger litt hjelp utenfra. Og det snarest. FØR dette utvikler seg til utroskap.

ja jeg vurderer å hente han på jobb så jeg faktisk får snakke om det mens de to eldste er i barnehagen.

vi har bestilt ferie og senest i går sa han at selvsagt skal vi på ferie.

han kysset meg i dag.

blir forvirret og tårene triller da jeg tenker på hva han gjør mot oss og mine følelser.

Jeg syns han burde bestemme seg nå.

men hva om han sier vet ikke igjen.

skal jeg bare ta tlf hans og bytte ut simkorte med nytt nr så de ikke får tak i hverandre?

det er vel ikke sånn det bør gå?

men jeg syns han skal bytte nr fordi han har skrevet med henne tidligere for mange mnd siden men så ba han henne la være så har henne beg igjen.

og nå vet han liksom ikke..

dette skjønner jeg ikke.

hvorfor skal det være noe å tenke på?

vi bor hos mine foreldre pga tidl økonomiske prob men det er på bedringens vei.

så nå ser vi på hus for å kjøpe el leie.helst kjøpe.

og føler meg trygg på den fronten nå..

men han sier vi sitter fast så kanskje det er en grunn..

Kan jeg stille ultimatum og tåler jeg svaret?

jeg vil innerst inne bare ta fra han tlf,fått reg på over 2500 pga han har da ringt og sendt mye sms.

vet ikke om det kun er til hu men en del til hu ut i fra hva selskapet sa så var det mye til utlandet,hu bor i danmark..

selskapet gikk inn å sperret tlf hans i natt så da jeg ringte han i dag tidlig så sa han at han får ikke sende el ringe.. de ahr nå åpnet tlf hans igjen siden jeg ba de om det men jeg har lyst å gi han nytt nr så hu ikke får tak i han.

fordi: hu skrev til hans tlf da jeg skrev til henne fra hans tlf,noe han vet om! så skrev jeg det at han kaller deg et guttenavn på sin tlf,han bor med meg og vi har barn sammen.da svarer hu: mye han er med deg nå men det varer ikke lenge fordi jeg vil ha han..

hvordan kan hu svare det?hvem vil ha en mann som er opptatt,hu vet om meg og han har sagt vi er kjærester og har barn og bor sammen.

dette skjønner jeg bare ikke.

burde jeg bare si : kutt ut hu og bytt nr eller så er vi over og du får flytte?

el bør jeg gi han tid til å tenke?

el bør jeg si bestem deg nå,og om han sier vet ikke så sier jeg det er slutt og da la han bo med oss til han finner noe el ut på dagen?

jeg er rådvill,trist og elsker han utrolig nok.

skal jeg be han satse på oss?

hva om hans sier jeg ikke vet og må møte henne først?

hva da, kaste han ut el bare si vi er over og du får bo til du finner en bolig..

vi har noen lån sammen også, billån og to forbrukslån. og jeg syns dette er fælt overfor barna våre og meg selv.

hvordan være venner med han om det blir slutt pga han møter henne og blir med hu?

det tror jeg ikke at jeg tåler for å si det sånn..

hvor bør barna bo hen?

alså det er så mye som er så usikkert bare fordi han ikke kan si ting rett ut.

vet ikke kan man vel ikke si mye lengre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2773122
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppfattet det først som at han bare likte å chatte på nettet, og dermed også skaffet seg noen dame-venner som han kommuniserte med i en litt flørtende tone.

Jeg hadde isåfall hatt forståelse for at du ble irritert og lei for dette, men ikke i den grad at du ble så såret og knust at du vurderte å bryte hele forholdet.

Det høres jo ut som han går aktivt inn for å opprette personlige bekjentskaper med nye damer, samtidig som han er i et forhold til deg, og påstår at det er deg han vil ha.

Det burde jo være innlysende for enhver at dette ikke er ok oppførsel når man er i et forpliktende og seriøst forhold?

Og at partneren naturlig nok vil bli såret og usikker når han viser så åpenlys interesse for å treffe og bli kjent med nye damer.

Det er jo temmelig stor forskjell mellom å chatte / flørte litt på nettet, til å avtale å treffe folk personlig i den hensikt å "finne ut hvordan de er."

Hva er det han vil oppnå? Skal han teste ut om det finnes noe mere spennede der ute, før han kan si sikkert om han vil slå seg til ro med deg?

Enten har han null respekt for deg og bryr seg ikke en døyt om hva du føler, eller så er han rett og slett stokk dum!

skal stå jeg føler meg utrygg på den fronten nå,vedr ferie,bolig og lån.

for å ikke nevne alt det andre.

sånn som hva sier man til de rundt seg? sannheten el at han fant en mens vi var sammen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2773124
Del på andre sider

på toppen av dette er eg nå redd for at jeg kan være på vei igjen og det er abolutt ikke en god situasjon.

har ikke fått mensen tilbake og har sånn sommerfulg el som en bobblene følelse i magen,nesten som det bobbler av og til inn i der. slik kjentes det ut sist.. så nå ser alt svart ut syns jeg.

kan noen hjelpe meg?

hva bør jeg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2773128
Del på andre sider

på toppen av dette er eg nå redd for at jeg kan være på vei igjen og det er abolutt ikke en god situasjon.

har ikke fått mensen tilbake og har sånn sommerfulg el som en bobblene følelse i magen,nesten som det bobbler av og til inn i der. slik kjentes det ut sist.. så nå ser alt svart ut syns jeg.

kan noen hjelpe meg?

hva bør jeg

Aller først må du jo ta en graviditetstest!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2773131
Del på andre sider

Enig, nå skjønner jeg bedre. Tror han er på utkikk, men vil ha både i pose og sekk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331085-redde-forholdet/#findComment-2774554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...