Gå til innhold

Hvordan takler dere frihet

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Det er ikke noe stort problem for meg i det daglige, mer noe som jeg grunner over nå i freien. Vanligvis så har ihvertfall jeg, en ganske strukturert hverdag, men i ferien byr det seg så mange muligheter, ihvertfall tilsynelatende.

Jeg tenker at det er så mange steder en kan resie til og så mye en kan gjøre. Jeg blir paff å tenke på det, alle valgene en må forholde seg til. F.eks. Hvor reise, overnatte, spise, gjøre hva osv. Tenker at jeg må benytte sjansen når jeg har den. (Det er slik at jeg kvier meg for å dra noe sted. Jeg kan jo velge å holde meg hjemme, det er det enkleste men hadde vært fint å komme seg litt ut i verden også.) Det er nesten så jeg leter etter begrensninger for å ha noe mer konkret å forholde seg til.

Patologisk, vel jeg vil vel si menneskelig. Hva tenker dere?

Hvordan takler dere frihet, det å ha mange muligheter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331097-hvordan-takler-dere-frihet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg veldig godt der. Kan nesten sammenligne med å få veldig mye penger mellom hendene, og lure på hva skal jeg bruke dem til ? Eller at en har flere talenter å utvikle., hvilken ? en vil nok gjerne utnytte all tid, krefter og talenter på best mulig måte, men en må velge noe. Og slik er det også med ferie, en kan ikke få med alt. Kanskje er det beste å sette seg ned å tenke, hva gir meg mest avbrekk fra jobben, og som kan tilføye noe nytt inn i livet ? Er en frisk, så er det vel enklere, men er man syk, så kan det bli noe annerledes.

Gjest profile

Er det frihet eller det å reise vekk du har problemer med?

Det er vel begge deler på en måte. Blir så vandt til å følge rutiner at det blir skummelt å bryte ut av dem selv om det sikkert er bra. Det blir jo så kjedelig å gjøre bare det samme hele tiden selv om det er trygt.

En annen ting er jo at jeg synes at det er skummelt å reise spesiellt utenlands....

Gjest profile

Forstår deg veldig godt der. Kan nesten sammenligne med å få veldig mye penger mellom hendene, og lure på hva skal jeg bruke dem til ? Eller at en har flere talenter å utvikle., hvilken ? en vil nok gjerne utnytte all tid, krefter og talenter på best mulig måte, men en må velge noe. Og slik er det også med ferie, en kan ikke få med alt. Kanskje er det beste å sette seg ned å tenke, hva gir meg mest avbrekk fra jobben, og som kan tilføye noe nytt inn i livet ? Er en frisk, så er det vel enklere, men er man syk, så kan det bli noe annerledes.

Pussig at du nevnte det med penger. Noen ganger når jeg sjekker bløpet på kontoen også ser at jeg har greit med penger der å tenker jeg instinktivt "å, nei, hva skal jeg bruke dem til". Føler liksom pengene stiller "krav" om at de må brukes. Jeg tar meg fort i det, det er jo helt irrasjonellt, jeg er jo kjempeglad for pengene og det hadde jo vært værre uten dem.

Angående det med ferie, kansje det er en ide å forsøke å gjøre slik som du forelår, Tenke at dette er ferie og tid for avkobling og å slappe av, det er ikke nå jeg skal prestere noe. Så forsøke å gi blaffen om en ikke får med seg alle mulige severdigheter eller hendelser.

Pussig at du nevnte det med penger. Noen ganger når jeg sjekker bløpet på kontoen også ser at jeg har greit med penger der å tenker jeg instinktivt "å, nei, hva skal jeg bruke dem til". Føler liksom pengene stiller "krav" om at de må brukes. Jeg tar meg fort i det, det er jo helt irrasjonellt, jeg er jo kjempeglad for pengene og det hadde jo vært værre uten dem.

Angående det med ferie, kansje det er en ide å forsøke å gjøre slik som du forelår, Tenke at dette er ferie og tid for avkobling og å slappe av, det er ikke nå jeg skal prestere noe. Så forsøke å gi blaffen om en ikke får med seg alle mulige severdigheter eller hendelser.

Ja det må vel bli noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...