Gå til innhold

Deprimert til tross for god effekt av Cipralex

Anbefalte innlegg

Gjest sommerdepresjon?

Jeg startet på Cipralex 10mg for 6 uker siden og mener at jeg har hatt god effekt av denne. Jeg fungerer som normalt og er aktiv og gleder meg over å bli frisk og glad igjen. Men så plutselig kjenner jeg igjen gamle symptomer på nedstemthet, og en liten bagatell er alt som skal til så er tårene der. Slik har det vært de siste dagene og jeg blir nå i tvil om Cipralexen faktisk fungerer. Burde jeg øke dosen, og kan jeg eventuellt gjøre dette på egen hånd? Legen har ferie og jeg har ikke ny time før om ca 4 uker. Hadde nettopp oppfølgingstime og da var alt greit..

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Selv om du bruker medisiner for depresjon vil du ikke plutselig ha det stabilt bra, det vil fortsatt være oppturer og nedturer, fortsatt vil du oppleve deg litt frysete i kantene, men dette vil jevne seg ut etterhvert. Jeg synes du skal vente litt med evt å øke, dersom du føler deg like miserabel etter en stund ville jeg kontaktet legesenteret eller hvor enn din lege holder til og fått en vurdering av vedkommendes vikar. Det som er viktig nå er at du også tar tak i dette og gjør det du kan selv for å bli bedre, medisiner alene hjelper som kjent ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...