Gå til innhold

seksuelle tilnærmelser fra søsken

Anbefalte innlegg

Gjest kahloli
Skrevet

Hvor vanlig/uvanlig er det at et familiemedlem kommer med seksuelle tilnærmelser. Aldri i form av tilbud om samleie eller det å ta på hverandre. Men å onanere foran hverandre?

Lysten var ikke gjensidig, avfeide hver gang. Noen ganger var det vanskeligere enn andre ganger. Men det var bare ord. Det skjedde flere ganger over en lengre tids periode sent i tenårene.

Jeg var nervøs og skamfull. Hadde det vanskelig med å være alene med ham i lang tid etterpå. Dette er bare noe som dukker opp innimellom som en tanke i hodet mitt, jeg trenger bare å skrive det ned og få noen synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er meget unormalt og tyder på et eller annet avvik hos den som tar initiativet.

Gjest Good luck!
Skrevet

Hvor stor var aldersforskjellen mellom dere?

Det sier mye synes jeg. Men det er jo helt klart ikke bra hvis du sletts ikke ville dette, og følte deg presset til å gjøre det. Uansett er det beste å tenke fremover,fortiden er over og et tilbakelagt stadie i livet. Men har du virkelig problemer, og ikke får disse tankene/minnene ut av hode bør du søke proffesjonell hjelp. Det er fullt mulig å bearbeide slike ting for så å komme seg videre i livet!

Gjest kahloli
Skrevet

Det er meget unormalt og tyder på et eller annet avvik hos den som tar initiativet.

Ok, takk. Jeg skrev også et innlegg om dette her for noen år siden da det pågikk, men da følte jeg det ble litt bagatellisert av de som svarte (var sikker på ungdomsforum), så jeg var litt usikker på hvor vidt jeg hadde grunn til å føle at det var noe galt.

jaja, da fikk jeg svar på det også.

Forstår det ikke.

Men det er vel heller ikke noe jeg kan forstå kanskje.

Gjest Good luck!
Skrevet

Og det er selvfølgelig ikke normalt at søsken oppfører seg slik sammen,selv om jeg trodde det var normalt i min oppvekst.

Gjest kahloli
Skrevet

Hvor stor var aldersforskjellen mellom dere?

Det sier mye synes jeg. Men det er jo helt klart ikke bra hvis du sletts ikke ville dette, og følte deg presset til å gjøre det. Uansett er det beste å tenke fremover,fortiden er over og et tilbakelagt stadie i livet. Men har du virkelig problemer, og ikke får disse tankene/minnene ut av hode bør du søke proffesjonell hjelp. Det er fullt mulig å bearbeide slike ting for så å komme seg videre i livet!

Good Luck: to års forskjell.

Jeg følte meg presset. Men gjorde det aldri.

Han kom inn på rommet mitt en gang, var full, men det var noe annet. En annen fjernhetsfølelse over ham og i øynene hans.

Det skjedde ikke noe mer da heller. Husker ikke helt hva han sa, men han befølte seg selv litt når han snakket. Jeg svarte bare kort og konsist, og fikk han ut rimelig fort.

Jeg har ikke store problemer p.g.a dette. Det er bare mange småting som hoper seg opp av og til, og jeg trenger å få klarhet i ting. Jeg trenger å forstå.

Gjest Good luck!
Skrevet

Good Luck: to års forskjell.

Jeg følte meg presset. Men gjorde det aldri.

Han kom inn på rommet mitt en gang, var full, men det var noe annet. En annen fjernhetsfølelse over ham og i øynene hans.

Det skjedde ikke noe mer da heller. Husker ikke helt hva han sa, men han befølte seg selv litt når han snakket. Jeg svarte bare kort og konsist, og fikk han ut rimelig fort.

Jeg har ikke store problemer p.g.a dette. Det er bare mange småting som hoper seg opp av og til, og jeg trenger å få klarhet i ting. Jeg trenger å forstå.

Det er bra at du ikke har fått problemer pga det,det er vel slik at man stadig søker svar på ting,selv om vi ikke alltid får noe svar. Det er bra å sette spørsmålstegn ved ting,men mye man aldri kommer til å forstå.

marlenexxx27
Skrevet

Kan du være så snill å si noen setninger til om det? Hvorfor er det et tegn på avvik? Jeg tenker at seksuell kontakt mellom søsken kan skje fordi man er så ung at man ikke skjønner at det er galt. Selv barn har jo en seksualitet, og hvis man deler soverom og kanskje til og med seng, så kan det skje også for normale unger? Eller? Er sex mellom søsken noen annet (mer patologisk?) enn "doktor-lek" eller onani som mange unger driver med? I så fall hvorfor? Fordi søsken deler gener? Fordi en sunn seksualitet aldri retter seg mot familiemedlemmer?

Skrevet

Kan du være så snill å si noen setninger til om det? Hvorfor er det et tegn på avvik? Jeg tenker at seksuell kontakt mellom søsken kan skje fordi man er så ung at man ikke skjønner at det er galt. Selv barn har jo en seksualitet, og hvis man deler soverom og kanskje til og med seng, så kan det skje også for normale unger? Eller? Er sex mellom søsken noen annet (mer patologisk?) enn "doktor-lek" eller onani som mange unger driver med? I så fall hvorfor? Fordi søsken deler gener? Fordi en sunn seksualitet aldri retter seg mot familiemedlemmer?

Nå må jeg innrømme at jeg ikke hadde førskolebarn i tankene da jeg skrev dette.

Jeg mener at det med sex mellom nære slektninger oppleves galt nærmest på intuisjonsnivå. Jeg vet ikke om dette er det riktige ordet, em jeg håper du forstår hva jeg mener.

Skrevet

Interessant at du sier det.

Da vi var tenåringer tok den eldste broren min (jeg er jente) seksuelle initiativ både mot meg og lillebroren vår. Det var snakk om beføling, fingring, ikke samleie.

Jeg har tenkt at det var et forsøk på å finne ut av egen seksualitet. Resten av familien har for lengst skjønt at han er homofil, men han har ikke "kommet ut av skapet".

Mener du at han fortsatt kan ha avvikende seksualitet, i den forstand at jeg ikke bør la ham være barnevakt for mine barn?

Skrevet

Da vi var tenåringer tok den eldste broren min (jeg er jente) seksuelle initiativ både mot meg og lillebroren vår. Det var snakk om beføling, fingring, ikke samleie.

Jeg har tenkt at det var et forsøk på å finne ut av egen seksualitet. Resten av familien har for lengst skjønt at han er homofil, men han har ikke "kommet ut av skapet".

Mener du at han fortsatt kan ha avvikende seksualitet, i den forstand at jeg ikke bør la ham være barnevakt for mine barn?

Jeg mener dette ikke er normalt når det er snakk om tenåringer. Hadde ikke synes det var ok at broren min gjorde dette nei.

Gjest kahloli
Skrevet

Hei igjen. Takk for svar.

Nei, om han fortsatt har avvikende seksualitet vet jeg ikke noe om. Men jeg må innrømme at jeg bekymrer meg litt for hans barn, som jeg er så glad i. Dette er jo en forferdelig ting å si om sin egen bror, og håper, og tror vel egentlig ikke han kommer til å gjøre noe slikt.

Vi var ikke småbarn da han begynte slik. I slutten av tenårene. Han var 18-19 vel...

Skrevet

"Mener du at han fortsatt kan ha avvikende seksualitet, i den forstand at jeg ikke bør la ham være barnevakt for mine barn?"

S: Ja, det mener jeg at han har. En slik mann ville aldri blitt barnevakt for mine barn.

Skrevet

"Mener du at han fortsatt kan ha avvikende seksualitet, i den forstand at jeg ikke bør la ham være barnevakt for mine barn?"

S: Ja, det mener jeg at han har. En slik mann ville aldri blitt barnevakt for mine barn.

Ok, takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...