Gå til innhold

Tannbehandling og Dps?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hva kan gi rett?

Det gir ingen rett til gratis tannbehandling.

Jeg knekte ei tann da jeg tygde potetgull. Dette var en periode der jeg hadde mye angst og gnisset tenner så hardt at den rotfyllte tanna, der jeg gnisset knakk (jeg er så og si sikker på at det var derfor). Brukte å knyte kjeven på den siden knallhardt sammen, og gnisse på akkurat den tanna. Senere viste det seg at jeg var litt psykotisk denne perioden. Men gikk ikke på ap i den tiden, men senere.

Kan det gi rett til gratis tannbehandling? Å fikse den kommer på minimum 30 000, noe som er litt for mye for meg.

Hvis du pga din sykdom ikke har kommet deg til tannlege,har du rett på å få det dekket.

Driver med tanngnissing, og har slipt ned tennene i overmunnen veldig, nesten helt ned til roten.Jeg har ikke råd selv til å få ordnet dette.Mener jeg har hørt om noen med kommunale tjenester som har fått rett til gratis tannbehandling.

Håper virkelig det kommer inn under en frikort ordning etterhvert.

Mvh

Gjest Sånn er det med den saken

Driver med tanngnissing, og har slipt ned tennene i overmunnen veldig, nesten helt ned til roten.Jeg har ikke råd selv til å få ordnet dette.Mener jeg har hørt om noen med kommunale tjenester som har fått rett til gratis tannbehandling.

Håper virkelig det kommer inn under en frikort ordning etterhvert.

Mvh

Det er forferdelig dyrt med tannlege,jeg fikk det dekket på sosialen tidligere. Det var tannlegen min som sa til meg, at jeg hadde sikkert rett på å få det dekket siden jeg hadde slitt psykisk så lenge. Han sendte noe inn til nav, og sa at hvis de tok kontakt måtte en psykolog eller lege bekrefte det,de har ikke tatt kontakt. Du kan jo høre med tannlegen din.

Annonse

Gjest anonym_slask

Jeg fikk dekket tannbehandling i 2004. Det varierer litt fra år til år, og fra fylke til fylke. Nå siste to år har jeg fått gratis fordi jeg har psyk.spl som kommer hjem til meg en gang i blandt (varierer fra kommune til kommune), og i 2007 måtte jeg betale 10 000 selv og fikk 7000 dekket pga jeg hadde skader som følge av att jeg ikke pussett tenner i 8 år, grunnet tvangstanker om smitte på tannbørsten, samt nødvendig med medisin som gir munntørhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...