Gå til innhold

Hiv-smittet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym i kveld

Jeg var til legen i dag. Har vært i behandling i lang tid for akutt B-12-mangel, tensjonshodepine og tretthet. Han såg på blodprøven som var tatt for 3 mnd siden(han sa den gangen at han ville ta prøven fordi det kunne være et lignende virus som ville vise på hiv-testen, om jeg hadde det, eller noe slikt) at der var en svak reaksjon. Jeg har nå tatt ny blodprøve og får kanskje svar neste uke.

Han sa at det ikke var noe å bekymre seg for, for den første blodprøven var en prøve med samling av mange forskjellige tester, og at denne derfor ikke var nøyaktig.

Men nå er jeg LIVREDD!!! Har i dag kjøpt en eiendom sammen med samboeren min, men jeg klarer ikke å glede meg over det slik jeg burde. Har prøvd å lese litt om det på internett, og de eneste symptomene jeg har et tretthet, hodepine og enkelte tilfeller av herpes simplex på munnen. Munnsår har jeg vært plaget med til og fra siden jeg var veldig lita, trettheten og hodepina er på vei bort nå etter at jeg endelig har fårr riktig medisin for å få sove. MEN- i 2004 til 2006 hadde jeg ubeskyttet sex med et par menn, og gud som jeg angrer nå!!!

Håper noen kan komme med tanker, erfaringer og lignende..

Synes det er så synd at gleden ved vårt første boligkjøp skal bli så preget av dette...

Takk for svar!

M.v.h livredd...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331166-hiv-smittet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

srp1365380487

Dette høres veldig lite sannsynlig ut. Herpes simplex er jo noe som nettopp dukker opp når man er trett, utbrent eller har dårlig immunforsvar (av alle mulige årsaker, ikke bare hiv, det er jo derfor det kaltes forkjølelsessår tidligere - de oppsto jo når man var forkjøla og når kroppen ellers hadde nok å stri med.)

Dersom trettheten og hodepina er kurert, og munnsårene er de eneste symptomene som minner om det du frykter, så kan du nok ta det ganske med ro. "Et par menn" er jo ikke akkurat noen helt crazy risikoatferd heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331166-hiv-smittet/#findComment-2775858
Del på andre sider

Gjest trådstarter:)

Dette høres veldig lite sannsynlig ut. Herpes simplex er jo noe som nettopp dukker opp når man er trett, utbrent eller har dårlig immunforsvar (av alle mulige årsaker, ikke bare hiv, det er jo derfor det kaltes forkjølelsessår tidligere - de oppsto jo når man var forkjøla og når kroppen ellers hadde nok å stri med.)

Dersom trettheten og hodepina er kurert, og munnsårene er de eneste symptomene som minner om det du frykter, så kan du nok ta det ganske med ro. "Et par menn" er jo ikke akkurat noen helt crazy risikoatferd heller.

Tusen takk for svar! Fikk tlf fra legen i går om at prøven var negativ!!! :) Så da kan jeg bare slappe av! :) God sommer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331166-hiv-smittet/#findComment-2775941
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...