Gå til innhold

NHD -mer ustabil under opptrapping....

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Hei.

Har trappet opp Lamictal fra 500 til 600mg over en fireukersperiode. Nå er det en uke siden siste opptrapping.

Greia er at jeg føler meg ustabil utover hva jeg har opplevd. Føler at stemningsleiet mitt er på berg og dalbane, men jeg tilskriver kanskje dette at jeg kompenserer med å foreta meg mye fordi de depressive og destruktive tankene mine blir ENORMT påtrengende hvis jeg i det hele tatt får tid til å tenke noe særlig.... Jeg blir jo drittsliten, men... Jeg klarer også ta meg sammen blant folk - til og med le av vitser. Eks i dag har jeg stressa veldig med noe erender. Kommet temmelig sliten hjem, sittet og grått uten grunn i to timer... Deretter pliktskyldigst med på noe grilling. Da tenkte jeg ikke på humøret mitt og oppførte meg nok ganske "vanlig." Men så kommer kvelden. Jeg er gira i hodet, fysisk trøt men med maur i kroppen - føler at jeg står der og vakler på en eller annen bom jeg ikke bør falle til den ene eller andre siden på..... Nå som jeg surfer frenitisk på nettet, skriver dette innlegget... Så tror jeg egentlig at jeg driver en rovdrift på meg selv for å rømme vekk fra elendigheten. Jeg kunne tatt mastergrad i det å ta seg sammen blant folk. De som kjenner meg godt sier de kan merke at jeg ikke er helt meg selv, men da snakker man familie.

Kanskje jeg ikke egentlig er ustabil... Jeg herjer meg selv i forsøk på å rømme fra vanskelige minner, depressive tanker, ønske om selvskading.... Jeg hadde en temmelig alvorlig kræsj for drøye to uker siden. Det kulminerte i den mest alvorlige skaden jeg noensinne har påført meg selv. Da jeg fikk behandling på legevakta følte jeg meg oppstemt (!!!), men det var kanskje fordi jeg for første gang på svært lenge opplevde å møte en helt fantastisk lege som tydelig var veldig erfaren. Jeg har legeskrekk, men dette var en jeg umiddelbart følte tillit til. Hun fikk meg innlagt (frivillig). Oppstemtheten la seg ganske fort... Jeg lurer på om det kan ha kommet av endorfiner... I alle fall var det autopilot hjem og hente noe greier også dra på psykehuset. Jeg opplever litt hukommelsestap rundt de praktiske omstendighetene med hvordan legen ordnet så jeg fikk plass på en post hvor de kjenner meg godt osv... Der "kræsja" jeg fordi jeg var både fysisk og psykisk helt utkjørt. Jeg sov i nesten ett døgn. Var inne i ca to uker. Kom meg mer ovenpå fysisk. Så var det hjem til det samme gamle.... Jeg skjønner ikke at jeg orker å være så "dobbel." Både hyper og gåen liksom. Er det normalt å bli mer sånn i en opptrappingsfase?

Men nå når jeg kommer hjem til det gamle, så er søvnmangelen tilbake, og jeg er i grunnen tilbake til start. Jeg håper at denne Lamictalen virker om en uke eller to. Blir gal å skulle vente sånn... Siste serummåling tror jeg lå rundt 24.... Psykiateren min er på ferie, og det er kunn leger jeg ikke kjenner å forholde seg til nå... Fastlegen min kjenner meg ikke veldig godt på "sykdomsfrontene mine", for jeg er skjelden "hverdagsdårlig," og flyr til spesialister med de andre tingene jeg strever med. Ikke får jeg sove heller. Hadde god effekt på 30-40mg Sarotex, men etter at jeg ba om å få det fast i to uker mens jeg var innlagt forsvant effekten. Suuuuurt. Det er det beste "alternative" sovemiddelet jeg har brukt, men jeg må kjøre tørkeperioder der også tydeligvis.

Hadde jeg vært min egen psykiater hadde jeg begynt på Cymbalta igjen.... Brukte opprinnelig det i kombi med Lamictal, også ønsket jeg å slutte med det - håpte at det ville holde med Lamictal... Men det tok flere forsøk før jeg klarte det. Jeg fikk depresjonssymptomer av å trappe ned, så da var det opp med dosen igjen, vente, fosøke igjen... Tror det tok meg fire forsøk.

Dette ble noe rotetet tror jeg. Konsentrasjonen min er ikke på topp; det tar meg lang tid å skrive.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331177-nhd-mer-ustabil-under-opptrapping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...