Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje dette med å motstå behov og sette seg langsiktige mål (uten å bryte av) kan være et tema for psykoterapi for min del...

Det høres bra ut. Det er jo sånn for alle sammen at det dukker opp behov. Da er det viktig å minne seg selv om at dette kan utsettes til i morgen, eller senere.

Hvis det ikke er en sykdomsepisode på vei da. Da har jeg fått beskjed om å reagere. Jeg piner meg selv kanskje for mye igjen innimellom. Er redd for å plage andre, inkl behandleren, for mye også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331178-ensom/#findComment-2773398
Del på andre sider

Gjest Ellipse

Du får aldri nok, sier du? Men har du så forferdelig mye sosial kontakt i RL da? Kontakt med folk via nettet er vel og bra, men tror ikke det helt kan erstatte det å treffe mennesker ansikt til ansikt...

En skikkelig klem eller en klapp på skulderen, et smil (et ekte et, ikke bare et kolon med parentes bak), øyekontakt med den du snakker med....du får ikke det på nettet. Så jeg synes ikke det er så rart at du higer etter mer, jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331178-ensom/#findComment-2773410
Del på andre sider

Vel, dette har jo med sykdom å gjøre da, i og med at jeg føler at alle misliker meg, og ikke vil ha noe med meg å gjøre... det å avstå fra behovet om å være sosialt vil jo igrunn være negativt, og også å gi etter for de negative, destruktive tankene. Det jeg burde ha gjort, er faktisk å bli enda mer ivrig i min higen etter kontakt.

Ja, på enkelte områder må man jo bare ta behovene når de kommer. Helt normalt det.

Jeg er så sliten at jeg ligner et slips og drømmer mens jeg skriver. Gonatta :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331178-ensom/#findComment-2773413
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ellipse

Takk for den, dette var et bra svar. :-)

Helt enig.

Kjenner meg egentlig ganske godt igjen i mye av det du skriver. På en måte har jeg så lyst til å bli mer sosial, få nye venner/utvikle vennskap....på den annen side ønsker jeg bare å mure meg ennå mer inne i min trygge, ensomme hule.

Det er så nifst, slitsomt o angstfylt "der ute". Føler ikke jeg fortjener noens tid eller oppmerksomhet heller. Redd at jeg plager noen hvis jeg tar kontakt med dem. Redd for å bli avvist, men samtidig redd for å komme nær noen også:-/ Ofte er kassereren på Rimi den eneste jeg snakker med i løpet av dagen. " - Pose? - Jatakk".

Drømmer av og til om en kjærest, eller bare en som kunne ta på meg litt...men vet jo at det hadde vært klin umulig for meg, jeg hadde aldri kunnet slappe av.

Som du forstår, er jeg ambivalent til hele greien....Det er kanskje du og? Blir rett og slett forvirret av meg selv, jeg. Så du er ikke den eneste som sliter på dette området....Hvis det hjelper å vite:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331178-ensom/#findComment-2773423
Del på andre sider

Gjest Ellipse

Da har vi det nok ganske likt, da. Det er på en måte fint å vite, men føler jo også at jeg ikke burde like dette, da det er negativt for deg - for vi har det nok mindre bra enn det som er gjennomsnittlig. :-)

Dette med kjæreste opptar meg endel. Men er ikke sikkert det er så enkelt som bare å treffe den rette, for meg heller. Husker for en tid tilbake (igrunn mange år), da var det ei jente som tydelig prøvde seg på meg. Hun flørtet og tok en del på meg. Men det taklet jeg ikke i det hele tatt. Muligens det var fordi det også var andre mennesker til stede, men er ikke sikker.

Men jeg tror det skal gå bra hvis jeg finner noen som er tydelig på meninger/ønsker, og selv tar initiativ - jeg kan jo si meg heldig med at dagens kjønnsroller tillater slike jenter. :-)

:) Felles skjebne, felles trøst, heter det vettu :)

Det hjelper ofte litegrann å vite at en ikke er helt alene om et problem, er nå min erfaring. Selv om vi ideelt sett ikke skulle hatt problem, noen av oss, såklart!

Bra at du ikke har gitt opp å finne nye venner/ en spesiell å bli glad i. Da har du oddsene med deg. Men du må gjøre noe, hvis noe skal skje. Nytter ikke å sitte inne foran dataen og vente på at drømmedamen skal ringe på døren din;-) Men du kan jo kanskje bruke nettet for å ta første steg? Prøvd nett-dating f.eks?

Jeg selv har lagt kjærestesøking litt på hyllen foreløpig, men funderer på å teste ut www.aktivitetsvenner.no

Noe for deg og?

Nå skal jeg tusle til køys. Så du får ha god natt! Og takk for "praten":-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331178-ensom/#findComment-2773438
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...