vannmann35 Skrevet 10. august 2001 Del Skrevet 10. august 2001 Hei ! Ser at flere enn meg har problemer ift. kobberspiral. Jeg er 35 år, har to barn,og fikk satt inn kobberspiral for ca. 2 år siden. Har hatt et lite aktivt sexliv frem til for ca. 3 mnd siden.Har nå en kjæreste. Har sjekket trådene jevnlig, men for ca. 6 uker siden kunne jeg ikke kjenne dem. Gikk til gynekolog, som tok ultralyd. Fikk beskjed om at spiralen ligger fint,men at trådene er forsvunnet. Dette gjør ikke noe,sier gynekologen. Alt så ellers fint ut. Hovedspørsmål : For 2 mnd siden fikk jeg mensen en uke før tiden, bare mørk brun /mørk rød utflod m/mye klumper. Dette varte en dag,deretter pause, så kom det igjen, og varte i 3-4dager, deretter begynte vanlig menstruasjon. I disse 5-6 dagene før vanlig mens, kom var det ikke så veldig mye utflod/mens, men jevnt utover dagen. Det luktet som det vanligvis gjør i begynnelsen av menstruasjon. Dette skjedde igjen denne måneden,og det ser nå ut til at jeg har mens i 14-15 dager hver gang !! Gynekologen kunne ikke gi meg svar på hva dette kan være. Celleprøver ble tatt for to år siden, og jeg skal ta nye om ca 14. dager. Har ingen plager i underlivet, men det er klart... sexlivet er jo relativt labert !! Min partner var hos lege for kontroll av kjønnssykdommer /HIV osv. før vi hadde sex, og han er helt frisk. Jeg føler meg også frisk og i god form. Men.. som fulltidsstudent m/ nesten full stilling ved siden av, og aleneansvar for to barn i skolealder, ble våren ganske hektisk.Kan slike forhold virke inn ift. spiral ? Er svært sensitiv ovenfor hormoner,og har ikke lyst tilå forsøke mer av p-piller osv. Vil legge til at jeg har vært svært fornøyd m/ kobberspiralen frem til nå. Jeg har hatt en syklus på 31 dager og vanligvis hatt mens i 8 dager. Takknemlig for svar ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33124-kobberspiral-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. august 2001 Del Skrevet 12. august 2001 Det er ikke uvanlig med slike blødninger med spiral, det er ikke farlig. Det er en irritasjon av spiralen på slimhinnen i livmoren. Det har ikke noe med stress å gjøre. Hvis du er sjekket hos legen med celleprøve fra livmorhalsen og alt er i orden, er det ikke noe å bry seg om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33124-kobberspiral-igjen/#findComment-129313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.