Gjest Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg er en mann i ett samboerforhold med en jente jeg er glad i. Vi har vert sammen i ganske mange år nå, og vi har fått 2 barn sammen. Det ble naturligvis litt mindre tid til hverandre etter at vi fikk barn, og forholdet har gått litt opp og ned gjennom årene. For en tid tilbake var hun ute å reiste en ukes tid, og når ho kom tilbake fortalte ho at ho ikke kjente noen glede ved å se meg igjen.det var liksom ikke noe, og ho har egentlig kjent det slik en stund, kunne hun fortelle. Hun vil egentlig flytte, men av praktiske årsaker, som økonomi,barn osv+ tanken om å finne tilbake de positive følelsene for hverandre,velger hun å bli værende.vi har diskutert terapi og ble enige om å ta tak i dette med samtaleterapi etter ferien. Mine følelser for henne har jo også gått opp og ned, men har alltid følt savn etter lengre tids fraver av henne. Jeg har nå funnet ut at hun har laget seg profil på en "sexdate-side" på internett. Jeg fant ut at ho har vert hyppig bruker av denne siden den siste tiden, da jeg ser adressen lagres under søke-feltet. Jeg opprettet selv en profil for å kunne søke opp profilen hennes. Ved å søke på alder,bosted, så fant jeg kjapt profilen hennes. Det var bilder der som virket veldig kjent. Der søker hun etter sex partner.Jeg synes dette var vel drøyt. spesielt nå som forholdet skranter fra før, og vi ble enige om å jobbe med forholdet vårt. Det er sikkert en måte å overleve forholdet på, for hennes del, men jeg synes dette er følelsesmessig jævlig for å si det mildt. jeg har ikke snakket med henne om det enda. Ville høre her om råd først. Er det vits i å kjempe videre for forholdet? Det har vert utroskap fra hennes side før også,og etter det har jeg aldri oppnådd den fulle tillit til henne, og det er slitsomt over tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331251-utro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kreemt. Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Du skriver ikke hva slags utroskap fra hennes side, som har vært før, hvor lenge det er siden etc, og hvordan dere har kommet igjennom det, forstått slik at dere fortsatte å bo sammen. Tror nok som kvinne, jeg vil si dersom jeg lager en sex-date profil; enten har jeg altfor god tid, og tuller/morer meg på pc`en for å unngå kjedsomhet. Eller er seksuelt frustrert, og er desperat etter sex. Men hun kunne kanskje kjøpe en dildo, var hun mer ansvarlig. Å begi seg innpå sex-date sider forteller ganske mye om en kvinne, mor og samboer/kone, dersom avtaler blir satt ut i livet ved at man faktisk møtes. Dette kan være en lek som foregår på nettet, fordi hun trenger spenning i et trått forhold. Har du mulighet til å lure henne for å se hvor langt hun går? Det ville jeg forsøkt, men før du gjør det, bør du også vite hva du vil gjøre dersom det viser seg at hun gjør et sex-treff - ikke bare leker på pc`en. Allier deg med en kamerat dersom du får henne så langt som til et treff, eller møt opp selv, du må som sagt ha bestemt deg for hvilke valg du vil gjøre, skulle det vise seg at hun er utro/treffer fremmede menn. Hva angår utroskap, ødelegges noe i forholdet for bestandig, det er et grovt svik, tillitewn er brutt, men hver og må bestemme om de vil bryte eller fortsette. Uansett valg, får en ta ansvaret selv, leve med det, eller ikke. Det går ikke an å reparere utroskap. Noen menn er notorisk utro, det sier mye om personligheten og egenskaper, om ansvarsfølelse,moral, evne til tenke eller la seg styre av impulser - ha dårlig impulskontroll. Det samme gjelder kvinner. Vil man leve med en kvinne som holder på slik? Eller vil man ikke? Skyld ihvertfall ikke på henne, hun er slik hun er, man får med henne som ethvert annet menneske ta det som det er. Eller ikke. "Å kjempe for forholdet", skjønner jeg ikke hva betyr. Er det å forsøke å oppnå et samboerskap med flørting, god sex, noen nødvendige krangler innimellom, god arbeidsdeling, felles glede/opplevelser, godt sosialt liv med venner osv? Eller å klamre seg videre i noe som eter den ene eller andre eller begge opp? Personlig syns jeg, at dersom man har valgt sammen, å sette barn til verden, bør man også følge opp ansvaret dette er, og holde sammen, selv om livet ikke glitrer av lykkelig, heftig sex, det blir etterhvert utenforliggende ting som limer en ihop i dårlige tider. Høres ut som du har den holdingen, men at din kone ikke har det. Er det slik, nytter noen "kamp" lite, da får du rette fokus mot barna: Hvordan skal de lide minst. Ville hvis jeg var deg, nå snakker jeg som kvinne, - satt meg på ventebenken og se om jeg blir budt opp. (Av din samboer). Har hun ingen interesser i å fortsette forholdet, bruk energien på andre og bedre ting (omtanke for barna). Men tenk over om det er mye hun mangler i forholdet som gjør at hun leker på nettet. Finn ut om hun faktisk sex-dater. En del av hva kvinner trenger i et forhold, glemmer menn å være obs på, fordi detkvinner trenger andre ting enn menn. Å anerkjenne hennes følelser, stadig bekrefte hennes verdi, legge merke til og bemerke ting hun gjort - ryddet kjøkkenet, badet barna, handlet,lagd middag - det som passer og det du ser hun liker. Og flørte, få henne til å føle seg ettertraktet og verdifull. Hun kan ha lyst på sex en dag du selv ikke har det -kom henne i møte, sjekk henne opp, dette er råd i et forhold hvor hun ikke allerede har bestemt seg ut. Har hun det, ville jeg trukket meg temmelig kaldt tilbake og gitt henne minst mulig oppmerksomhet, både på det positive og evt. negative planet. Vil DU redde forholdet? Ikke plag henne, men finn ut hva du selv vil og hva du aksepterer. Er det slik at det er sider ved henne du ikke aksepterer ta konsekvensen av det og flytt, eller bit det i deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331251-utro/#findComment-2774055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 henne hadde jeg ikke orket å bruke tid på.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331251-utro/#findComment-2774222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Du skriver ikke hva slags utroskap fra hennes side, som har vært før, hvor lenge det er siden etc, og hvordan dere har kommet igjennom det, forstått slik at dere fortsatte å bo sammen. Tror nok som kvinne, jeg vil si dersom jeg lager en sex-date profil; enten har jeg altfor god tid, og tuller/morer meg på pc`en for å unngå kjedsomhet. Eller er seksuelt frustrert, og er desperat etter sex. Men hun kunne kanskje kjøpe en dildo, var hun mer ansvarlig. Å begi seg innpå sex-date sider forteller ganske mye om en kvinne, mor og samboer/kone, dersom avtaler blir satt ut i livet ved at man faktisk møtes. Dette kan være en lek som foregår på nettet, fordi hun trenger spenning i et trått forhold. Har du mulighet til å lure henne for å se hvor langt hun går? Det ville jeg forsøkt, men før du gjør det, bør du også vite hva du vil gjøre dersom det viser seg at hun gjør et sex-treff - ikke bare leker på pc`en. Allier deg med en kamerat dersom du får henne så langt som til et treff, eller møt opp selv, du må som sagt ha bestemt deg for hvilke valg du vil gjøre, skulle det vise seg at hun er utro/treffer fremmede menn. Hva angår utroskap, ødelegges noe i forholdet for bestandig, det er et grovt svik, tillitewn er brutt, men hver og må bestemme om de vil bryte eller fortsette. Uansett valg, får en ta ansvaret selv, leve med det, eller ikke. Det går ikke an å reparere utroskap. Noen menn er notorisk utro, det sier mye om personligheten og egenskaper, om ansvarsfølelse,moral, evne til tenke eller la seg styre av impulser - ha dårlig impulskontroll. Det samme gjelder kvinner. Vil man leve med en kvinne som holder på slik? Eller vil man ikke? Skyld ihvertfall ikke på henne, hun er slik hun er, man får med henne som ethvert annet menneske ta det som det er. Eller ikke. "Å kjempe for forholdet", skjønner jeg ikke hva betyr. Er det å forsøke å oppnå et samboerskap med flørting, god sex, noen nødvendige krangler innimellom, god arbeidsdeling, felles glede/opplevelser, godt sosialt liv med venner osv? Eller å klamre seg videre i noe som eter den ene eller andre eller begge opp? Personlig syns jeg, at dersom man har valgt sammen, å sette barn til verden, bør man også følge opp ansvaret dette er, og holde sammen, selv om livet ikke glitrer av lykkelig, heftig sex, det blir etterhvert utenforliggende ting som limer en ihop i dårlige tider. Høres ut som du har den holdingen, men at din kone ikke har det. Er det slik, nytter noen "kamp" lite, da får du rette fokus mot barna: Hvordan skal de lide minst. Ville hvis jeg var deg, nå snakker jeg som kvinne, - satt meg på ventebenken og se om jeg blir budt opp. (Av din samboer). Har hun ingen interesser i å fortsette forholdet, bruk energien på andre og bedre ting (omtanke for barna). Men tenk over om det er mye hun mangler i forholdet som gjør at hun leker på nettet. Finn ut om hun faktisk sex-dater. En del av hva kvinner trenger i et forhold, glemmer menn å være obs på, fordi detkvinner trenger andre ting enn menn. Å anerkjenne hennes følelser, stadig bekrefte hennes verdi, legge merke til og bemerke ting hun gjort - ryddet kjøkkenet, badet barna, handlet,lagd middag - det som passer og det du ser hun liker. Og flørte, få henne til å føle seg ettertraktet og verdifull. Hun kan ha lyst på sex en dag du selv ikke har det -kom henne i møte, sjekk henne opp, dette er råd i et forhold hvor hun ikke allerede har bestemt seg ut. Har hun det, ville jeg trukket meg temmelig kaldt tilbake og gitt henne minst mulig oppmerksomhet, både på det positive og evt. negative planet. Vil DU redde forholdet? Ikke plag henne, men finn ut hva du selv vil og hva du aksepterer. Er det slik at det er sider ved henne du ikke aksepterer ta konsekvensen av det og flytt, eller bit det i deg. Takk for fyldig og klokt svar! Utroskapet jeg oppdaget tidligere var at jeg las meldinger på mobilen hennes, der hun skrev med en gutt. Savner deg, savner å kjenne kroppen din osv osv. Ikke direkte bevis på fysisk samleie, men denne fyren ho skrev med hadde ho ikke kjennskap til før vi ble sammen, så noe måtte ha skjedd mens vi var sammen. Tok det opp med henne, og begynte å grine og var helt fra seg. Ho nektet forøvrig i å ha hatt noen fysisk kontakt med han..Hmm? Har egentlig aldri hatt full tillit til henne etter dette, å det er slitsomt å gå rundt i denne paranoide tilstanden hver gang ho er borte på fester ell lignende. Man tror jo det verste. I går kveld prøvde jeg å lage det litt romantisk her. Fylte badekaret, tente levende lys og satte på litt bakgrunnsmusikk til ho kom hjem. Ingen positiv respons. Ho fortalte at ho var sliten, og satte seg i badekaret og fordypa seg i ett interiørmagasin. Etterpå skulle vi legge oss. Jeg ville prøve å få henne kåt og klar for sex, men ho var ikke interesert i det. Ville sove. Var så sliten og trøtt. men etter en stund står ho opp og går å setter seg ved pc,n. I dag ser jeg at ho har logga seg inn på denne sexdate siden i går kveld etter at ho sto opp igjen. Saken er vel egentlig grei, men jeg vil "spionere" litt til. Sjekke hvor langt ho er villig til å gå. Jeg innser at jeg har vert tøffel, men det er vel frykten over å bli alene som har drevet meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331251-utro/#findComment-2774433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
srp1365380487 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Takk for fyldig og klokt svar! Utroskapet jeg oppdaget tidligere var at jeg las meldinger på mobilen hennes, der hun skrev med en gutt. Savner deg, savner å kjenne kroppen din osv osv. Ikke direkte bevis på fysisk samleie, men denne fyren ho skrev med hadde ho ikke kjennskap til før vi ble sammen, så noe måtte ha skjedd mens vi var sammen. Tok det opp med henne, og begynte å grine og var helt fra seg. Ho nektet forøvrig i å ha hatt noen fysisk kontakt med han..Hmm? Har egentlig aldri hatt full tillit til henne etter dette, å det er slitsomt å gå rundt i denne paranoide tilstanden hver gang ho er borte på fester ell lignende. Man tror jo det verste. I går kveld prøvde jeg å lage det litt romantisk her. Fylte badekaret, tente levende lys og satte på litt bakgrunnsmusikk til ho kom hjem. Ingen positiv respons. Ho fortalte at ho var sliten, og satte seg i badekaret og fordypa seg i ett interiørmagasin. Etterpå skulle vi legge oss. Jeg ville prøve å få henne kåt og klar for sex, men ho var ikke interesert i det. Ville sove. Var så sliten og trøtt. men etter en stund står ho opp og går å setter seg ved pc,n. I dag ser jeg at ho har logga seg inn på denne sexdate siden i går kveld etter at ho sto opp igjen. Saken er vel egentlig grei, men jeg vil "spionere" litt til. Sjekke hvor langt ho er villig til å gå. Jeg innser at jeg har vert tøffel, men det er vel frykten over å bli alene som har drevet meg. Huff, dette var fæle greier. Hun er ikke interessert i forholdet sitt, men hun vil ha rammen rundt det intakt. Jeg er egentlig litt rystet, for selv om jeg har erfaring med det ene og det andre, og aldri har vært noen engel selv, så syns jeg det er drøyt å avvise sex med den du er sammen med for så etterpå å gå på en sex-datingside på nett. Jeg hadde vært fristet til å kaste ut min partner dersom dette hadde pågått over tid. Særlig i lys av det du fortalte om hennes sms-elsker, som hun kanskje eller kanskje ikke har hatt et fysisk forhold til, og i alle fall et emosjonelt forhold til. Jeg vil råde deg til enten 1 å bestemme deg for at dere to er et team bare i det praktiske, du skal bidra til å gjøre dagene gode for dine barn, og du skal gjøre det levelig for deg sjøl også. Det betyr at du fjerner deg fra den kjærlige og emosjonelle bindingen du har til henne nå, distanserer deg fysisk og seksuelt med mindre du "får noe gratis" fra henne, og lever ditt liv ellers som om du var singel. Dvs holder maska i det daglige, men dekker dine behov for lyst, spenning, elskov og kjærlighet andre steder. Om du blir oppdaget, kan det bli brudd, men det veit du på forhånd, og det er dessuten ikke bare din "skyld". Sørg for å vite detaljer om "formelle" ting, f eks ta en print av hennes datingprofil osv sånn at du har noe å slå i bordet med hvis hun skulle "klikke" på din livsstil. Sørg også for å registrere hvorvidt dere har sex eller ei, og hvor hyppig - har hun latt deg leve i sølibat et år eller to, er det veldig forståelig at du finner en annen, men om du bare har måttet vente en måned, er det mindre akseptabelt. eller 2 vær sterk, og konfronter henne med nettdatingen, og med andre ting hun gjør som du ikke godtar i denne forbindelse, og med hennes avvisning av deg. Si som sant er at du ikke har tillit til at dette er noe som bare foregår på nett, og at det er uakseptabelt for deg å leve med. Hun brøt tilliten for lenge siden med sin sms-flørt, og du har ikke noen grunn til å stole på henne, du har rett til innsyn i hva hun gjør sammen med andre og hvilken kommunikasjon hun har med andre menn, om det er i levende live ller via elektroniske kommunikasjonsmidler. Dersom hun ikke vil slutte, eller gi deg innsyn, eller nekter for at noe skjer, er det jo over. Men da må du være forberedt på alle sorgene som følger med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331251-utro/#findComment-2775419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fyf Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei, Jeg får helt vondt av å lese innlegget ditt. Hun har vært utro tidligere, har laget profil på sex-treff sider på nettet, og er litt usikker på om hun vil fortsette i forholdet... Vil du dette her da? Finner du deg i dette? Det er et hav av mye bedre kvinner der ute som bare venter på deg :-) Jeg er nyseparert med ett barn. Det er tøfft i begynnelsen og man ønsker jo en "stabil" oppvekst for barna, med mor, far og barna sammen. Men ikke for enhver pris sier nå jeg. Pakk sakene hennes neste gang hun er vært ute på tur og sett de på trappa! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331251-utro/#findComment-2778712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.