Gå til innhold

Hjelp, veps på badet.

Anbefalte innlegg

Jeg har en veps på badet. Den ligger i tannbørsteglasset. Summer og kaster store, skumle skygger. Virker som den er påvirket av fluortannkrem-restene i glasset for den fløy ikke opp fra glasset.

Nå har jeg lukket døren og tør ikke gå inn dit. Har ringt på hos naboen, men han er ikke hjemme.

Hjelp...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331268-hjelp-veps-p%C3%A5-badet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest De er virkelig ikke så farlige

Uff, ille å være så redd.

Enten får du la det være der til du får hjelp.

Eller så maner du deg opp og tar en litt tykkere bok over glasset så den ikke kommer ut og bærer hele skitten ut og kaster vepsen der.

(jeg for min del hadde skylt den ned i do ;)

Virker skummelt å mane seg opp men det skal gå hvis du har litt guds.

Vet hva jeg snakker om for jeg har edderkoppfobi og har vært i samme situasjon som deg mange ganger ;)

Uff, ille å være så redd.

Enten får du la det være der til du får hjelp.

Eller så maner du deg opp og tar en litt tykkere bok over glasset så den ikke kommer ut og bærer hele skitten ut og kaster vepsen der.

(jeg for min del hadde skylt den ned i do ;)

Virker skummelt å mane seg opp men det skal gå hvis du har litt guds.

Vet hva jeg snakker om for jeg har edderkoppfobi og har vært i samme situasjon som deg mange ganger ;)

Venter til den dør av tannkremen, eller jeg får tak i noen andre som kan ta kverken på den eller slippe den fri.

Dropper dusjen i dag;-)

Du må da ikke stenge den stakkars vepsen inne på badet?!? Tenk om den har klaustrofobi? Anbefalt fremgangsmåte er som følger: Gjør det lett for vepsen å komme seg ut i friluft igjen. Sett dører og vinduer åpne, og be den så pent om å dra sin vei. Mine besøkende vepser pleier å følge oppfordringen etter en stund.

Du må da ikke stenge den stakkars vepsen inne på badet?!? Tenk om den har klaustrofobi? Anbefalt fremgangsmåte er som følger: Gjør det lett for vepsen å komme seg ut i friluft igjen. Sett dører og vinduer åpne, og be den så pent om å dra sin vei. Mine besøkende vepser pleier å følge oppfordringen etter en stund.

Stakkars veps? Stakkars meg!;-)

Vepsen fløy selv frivillig til tannglasset og sovnet der. Ble til slutt kastet ut av nabo som hadde trening fra militære.

brilleslangen

og hva gjør du om det kommer en veps inn på stua?

Da pleier jeg å gå på vepsejakt med glass og en stk reklame. Så fort vepsen setter seg enten på et møbel, på veggen, gardina, eller i vinduet setter jeg glasset over, lurer reklamen under, og bærer hele sulamitten med meg ut og slipper vepsen ut i det fri. Har aldri blitt stukket når jeg gjør det på denne måten. Å begynne å slå etter vepsen tør jeg imidlertid ikke. Da er jeg redd for at den bare blir irritert og stikker om jeg skulle være så uheldig å bomme. Og om vepsen kommer og setter seg på meg tør jeg heller ikke vifte den bort(Og det tror jeg faktisk er lurt, for jeg har aldri blitt stukket) så akkuratdet siste har jeg lært bort til eldstedattera. Kommer det en veps så ståhelt i ro,så gjør den deg som regel ikkeno. Ho har gjort som jeg sa og jeg tror det fungerer, for ho er heller ikke stukket, mens en av lekekameratene ble stukket 4 ganger i løpet av ei helg.

Men det er klart. Får man panikk så får man panikk og da greier man ikke helt å styre seg...

Jeg liker ikke veps, menmaur får jeg mer hetta av... greit så lenge de er på bakken, men prøverde å gå på meg har de tråkket over grensa:-)

Annonse

Stakkars veps? Stakkars meg!;-)

Vepsen fløy selv frivillig til tannglasset og sovnet der. Ble til slutt kastet ut av nabo som hadde trening fra militære.

Du mobiliserte millitære for å bli kvitt en sovende veps?

Nesten så jeg kan begynne å le, hadde det ikke vært for at jeg vet hvor livredd jeg blir hvis det kommer en veps i nærheten av meg,

Gjest togli

Jeg pleier å åpne vinduet på vid gap og slukke lyset i rommet der vepsen er. Den vil fly mot lyset og da flyr den som regel kjapt ut av vinduet.

Hvorfor er du så redd veps? Det er utrolig sjelden vepsen stikker. Dessuten er det harmløst for de fleste av oss dersom vi blir stukket.

Gjest Shira :o)

Du tuller? En veps, som i tillegg ligger i et glass? Legg noe over glasset og bær den ut da vel..

Ringe på hos naboen - herremin...

Du skal ikke kimse av fobier, det er ganske grusomt for dem som har det, enten det er for en liten veps, eller andre ting.

Den gjengen som kritiserte Obama må trykke deg til sitt bryst;-)

Du tuller? En veps, som i tillegg ligger i et glass? Legg noe over glasset og bær den ut da vel..

Ringe på hos naboen - herremin...

Jeg tenkte det samme som deg, men torte ikke skrive det. Hadde naboen min ringt på og bedt om hjelp til å fjerne en halvdød veps hadde jeg begynt å stusse litt...

Annonse

Jeg skjønner ikke antydningen, så du må gi meg en link eller noe sånn at jeg slipper å være nysgjerrig resten av dagen!

Obama kritiseres av dyrevernorganisasjonen PETA for å ha drept en flue:

''Nå har dyrevernsorganisasjonen sendt en såkalt human fluefanger til presidenten. Fluefangeren er laget slik at den fanger fluer uten å drepe den, slik at man deretter kan slippe insektet løs i friluft, skriver nyhetsbyrået AP.''

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=570022

Obama kritiseres av dyrevernorganisasjonen PETA for å ha drept en flue:

''Nå har dyrevernsorganisasjonen sendt en såkalt human fluefanger til presidenten. Fluefangeren er laget slik at den fanger fluer uten å drepe den, slik at man deretter kan slippe insektet løs i friluft, skriver nyhetsbyrået AP.''

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=570022

Hehe...

Det hører forøvrig med til historien at min humane insektstilnærming primært henger sammen med at jeg ikke orker å forholde meg til dem altfor nærgående, og at i forhold til insekter så ser det ut til at unnvikelsesstrategier er uhyre effektivt...*s*

Gjest prust

Jeg pleier å åpne vinduet på vid gap og slukke lyset i rommet der vepsen er. Den vil fly mot lyset og da flyr den som regel kjapt ut av vinduet.

Hvorfor er du så redd veps? Det er utrolig sjelden vepsen stikker. Dessuten er det harmløst for de fleste av oss dersom vi blir stukket.

Øy!!!!

I løpet av to dager ble tre av oss stukket av noen krek - sannsynligvis bier og ikke veps da - men likevel. Fy så vondt det er!!!!!

Første dagen gikk 8-åringen barbeint i gresset - det var mye hvitkløver med bier og humler i - og hun ble stukket på foten. Om kvelden gikk jeg med sandaler på gress med hvitkløver i - og et krek kom seg inn i sandalen og ble liggende mellom skoen og stortåa mi - og stakk. AUUUUUUU!

Dagen etter hadde 10-åringen på seg sandaler (fordi vi nmåtte jo ikke g barbeint pga alle krekene) - og så skjedde det samme med ham som med meg - et krek kom seg inn i sandalen og stakk ham på foten.

To dager seinere ble niesa mi på 3,5 år stukket under foten.

Så kom ikke her og si at de stikker sjelden!

Nå har vi klippet gresset enda kortere for å få hvitkløveren til å forsvinne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...