Gå til innhold

Brev til kognitive behandlere

Anbefalte innlegg

Fastlegen min har rådet med til å begynne med kognitiv terapi etter at vanlig samtaleterapi ikke har gitt ønsket bedring av depresjon.

Han ba meg ta for meg en liste over behandlere med driftsavtale og skrive et korfattet brev til dem.

Finnes det noen mal for slike brev , hvor mye skal jeg skrive og hva børs tå i brevet? Finner jeg oversikt over de med driftsavtale på nettet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331274-brev-til-kognitive-behandlere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ligger oversikt på helseforetakets sider over hvilke behandlere de har inngått avtale med.

Det finnes neppe noen mal for hva et slikt brev bør inneholde. Sannsynligvis viktig å verken skrive for lite eller altfor mye. Forklar bakgrunnen for hvorfor du ønsker å begynne i behandling og få frem din egen motivasjon og vilje til å forplikte deg.

Du bør ikke bli overrasket over evt. å få mange avslag (tradisjonelt har mange pleid å ikke engang svare, noe som muligens er blitt endret nå). Hvis du selv er aktiv og pågående, så vil du før eller senere også få positive svar.

Lykke til!

Det ligger oversikt på helseforetakets sider over hvilke behandlere de har inngått avtale med.

Det finnes neppe noen mal for hva et slikt brev bør inneholde. Sannsynligvis viktig å verken skrive for lite eller altfor mye. Forklar bakgrunnen for hvorfor du ønsker å begynne i behandling og få frem din egen motivasjon og vilje til å forplikte deg.

Du bør ikke bli overrasket over evt. å få mange avslag (tradisjonelt har mange pleid å ikke engang svare, noe som muligens er blitt endret nå). Hvis du selv er aktiv og pågående, så vil du før eller senere også få positive svar.

Lykke til!

Takk skal du ha frosken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...