Gå til innhold

Krisetelefoner

Anbefalte innlegg

Gjest pål123
Skrevet

Noen som har tips om krisetelefoner det går an å ringe? Jeg er veldig deprimert og suicidal og vurderer å oppsøke Legevakt, men tenker at jeg kan forsøke å ringe en krisetelefon først. Behandleren min har ferie.

Videoannonse
Annonse
Gjest pål123
Skrevet

Nå har jeg flere numre å ringe, men klarer ikke... Vet ikke helt hvorfor, men bare føler meg til bry. Tenker at det er like greit at jeg tar livet av meg i stedet for å ringe og klage til noen først. Har dårlig samvittighet for at jeg skriver her også. Har lyst til å snakke med noen og vet at jeg trenger hjelp, men vet ikke hva jeg skal gjøre og klarer ingenting nå.

Gjest pål123
Skrevet

Kirkens SOS 815 33 300

Mental Helse 810 30 030

Takk!

Skrevet

Nå har jeg flere numre å ringe, men klarer ikke... Vet ikke helt hvorfor, men bare føler meg til bry. Tenker at det er like greit at jeg tar livet av meg i stedet for å ringe og klage til noen først. Har dårlig samvittighet for at jeg skriver her også. Har lyst til å snakke med noen og vet at jeg trenger hjelp, men vet ikke hva jeg skal gjøre og klarer ingenting nå.

Du vet at de som betjener disse hjelpetelefonene gjør det frivillig, nettopp fordi de vil hjelpe folk som har det vanskelig. De er ikke opptatt med noe annet, de bare sitter og venter på at noen skal ringe inn for å snakke med dem. De sitter noen timer og tar i mot telefoner, og det ville jo bli veldig kjedelig hvis ingen ringer.

Så: du er ikke til bry. Ring.

Hvis du ønsker det kan de også kontakte legevakten for deg, men det er selvfølgelig helt opp til deg om du i det hele tatt vil si hvem du er.

Gjest pål123
Skrevet

Du vet at de som betjener disse hjelpetelefonene gjør det frivillig, nettopp fordi de vil hjelpe folk som har det vanskelig. De er ikke opptatt med noe annet, de bare sitter og venter på at noen skal ringe inn for å snakke med dem. De sitter noen timer og tar i mot telefoner, og det ville jo bli veldig kjedelig hvis ingen ringer.

Så: du er ikke til bry. Ring.

Hvis du ønsker det kan de også kontakte legevakten for deg, men det er selvfølgelig helt opp til deg om du i det hele tatt vil si hvem du er.

Takk for svar.

Jeg tror ikke jeg vil at de skal kontakte legevakten. Jeg er redd for å bli innlagt hvis noen får vite hvordan jeg har det nå. Jeg er livredd for å bli innlagt.

Gjest Hoggormen
Skrevet

Takk! Glemte å si at jeg er voksen... Men jeg kan vel ringe Mental helses telefon i hvert fall.

Leit at du har det så vondt nå!

Håper du får snakket med noen og at det hjelper deg, enten det er en krisetelefon eller legevakta.

Både Metal helse og Kirkens SOS er for oss voksne. Ellers vet jeg ikke om noe landsdekkende. Jeg har god erfaring med begge disse telefonene. Man trenger ikke være kristen for å ringe Kirkens SOS - den har det navnet fordi det er (så vidt jeg vet) kirkens bymisjon som driver den.

Uansett, så håper jeg du finner ut av det og får hjelp!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tror ikke jeg vil at de skal kontakte legevakten. Jeg er redd for å bli innlagt hvis noen får vite hvordan jeg har det nå. Jeg er livredd for å bli innlagt.

Hvis du ikke vil, gjør de det heller ikke. Men det er jo ikke noe du trenger å bestemme deg for på forhånd. Du kan jo se an hvordan samtalen utvikler seg. Uansett tror jeg det kan være godt for deg å få snakke med noen.

Gjest pål123
Skrevet

Hvis du ikke vil, gjør de det heller ikke. Men det er jo ikke noe du trenger å bestemme deg for på forhånd. Du kan jo se an hvordan samtalen utvikler seg. Uansett tror jeg det kan være godt for deg å få snakke med noen.

Det er nettopp derfor jeg tenker at det er greit å ringe til noen jeg kan være anonym hos. For selv om jeg vet at jeg trenger hjelp nå så ønsker jeg ikke å bli innlagt. Vet ikke hva jeg trenger egentlig...

Gjest pål123
Skrevet

Leit at du har det så vondt nå!

Håper du får snakket med noen og at det hjelper deg, enten det er en krisetelefon eller legevakta.

Både Metal helse og Kirkens SOS er for oss voksne. Ellers vet jeg ikke om noe landsdekkende. Jeg har god erfaring med begge disse telefonene. Man trenger ikke være kristen for å ringe Kirkens SOS - den har det navnet fordi det er (så vidt jeg vet) kirkens bymisjon som driver den.

Uansett, så håper jeg du finner ut av det og får hjelp!

Takk! Jeg må prøve å mote meg opp til å ringe en av dem... Alt føles bare så håpløst og vanskelig ut akkurat nå.

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Takk! Jeg må prøve å mote meg opp til å ringe en av dem... Alt føles bare så håpløst og vanskelig ut akkurat nå.

Det finnes en vei ut av dette! ikke glem det selv om det ser forferdelig mørkt ut akkurat nå. Dette går bra, heier på deg!

Gjest pål123
Skrevet

Det finnes en vei ut av dette! ikke glem det selv om det ser forferdelig mørkt ut akkurat nå. Dette går bra, heier på deg!

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...