Gå til innhold

Anbefalte innlegg

At jeg aldri lærer...

Nå var jeg helt sikker på at jeg var frisk. Igjen...! Og starter med å trappe ned cipralex. Nå sitter jeg med angst igjen. Men problemer er at jeg fikk medisin pga ocd/tvang. Nå når jeg trapper ned merker jeg ikke så mye mer tvang, men grubler veldig, bekymrer meg og har økt angst/uro. Men tenker kanskje dette er "fantom smerter" altså innbidning.

Men hvorfor må jeg alltid begynne å trappe ned når jeg tror jeg er frisk, så kommer uroen og bekymringen. Og bekymringen på at jeg gr p medisin uten vits, alts at jeg innbiller meg...

Ikke får jeg trent så mye som før heller, pga sterke smerter i nakke. Venter på MR.... Kanskje det bir bedre når jeg kan trene mere igjen...

Faktum er også at ingen egentlig vet hvor mye medisin jeg skal bør ta. Legen min spør arldri om dette. Så jeg prøver å finne det ut selv. Da jeg spurte en psykolog en gang, etter å ha blitt frisk av ocd, sa de der at jeg bare kunne trappe ned når jeg følte meg klar. 8Tror jeg se sa...husker egentlig ikke helt) Og siden den gang har jeg byttet lege. Og til den nye legen min sier jeg bare at jeg skal ha resept på cipralex, så ordner jeg opp selv. ikke lurt... I know!

Bruker forøvring 10 mg. Prøver for tiden med 5 mg.

Litt smådeppa sukk fra,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331340-nedtrapping-av-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke forbli varig på Cipralex 10 mg?

Jeg er også på 10 mg Cipralex på femte året. 50 år. Kan jeg gå på¨det hele livet uten problemer? Uten at hjernen kortslutter og jeg blir helt snål pga langvarig pillebruk. Har det veldig bra nå, men redd for hva som skjer hvis jeg bruker dem resten av livet.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er også på 10 mg Cipralex på femte året. 50 år. Kan jeg gå på¨det hele livet uten problemer? Uten at hjernen kortslutter og jeg blir helt snål pga langvarig pillebruk. Har det veldig bra nå, men redd for hva som skjer hvis jeg bruker dem resten av livet.

Du kan trygt bruke denne medisinen resten av livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...