Gå til innhold

Hva er best?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært gjennom det, og jeg vil si det er best å vite.

Når jeg ser tilbake på tiden jeg hadde sammen med eks-kjæresten, så ser jeg på det som en veldig slitsom tid. Jeg var så vannvittig forelsket, og superklar for å slå meg til ro med han. Men han følte det ikke like sterkt, og var ikke klar for å slå seg til ro. Det ble en ubalanse i forholdet, og jeg ble forferdelig usikker. Det å ikke vite hvor jeg hadde han, gjorde at jeg nesten følte meg desperat. Og jeg som normalt ikke er sjalu, ble fryktelig sjalu. Jeg var så utrolig forelsket, og hadde aldri greid å gjøre det slutt med han, selv om jeg forsto at det ikke kom til å vare.

Da det jeg fryktet mest endelig skjedde(han fant seg ei annen), var det på en måte en lettelse. For nå visste jeg med sikkerhet at jeg ikke ville ha han tilbake. Jeg gikk gjennom en tung kjærlighetssorg, men var likevel optimistisk og så frem mot en bedre fremtid. Familie og venner støttet meg i sorgen, og ettervært ble det lettere og lettere og takle.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331409-hva-er-best/#findComment-2775364
Del på andre sider

Gjest Bekymrete meg-81

Hva skyldes din bekymring? Er du bare generelt en bekymra type, eller lar han deg "henge og dingle" med halvkveda viser om at han kanskje går?

Han har sagt at det kanskje ikke går pga av ting jeg ikke kan skrive her. Samtidig sier han at han vil at det skal gå. Må ta tiden til hjelp å se hva som skjer sier han...Venner sier jeg bør gjøre det slutt for dette tapper meg for all energi og det er bedre for meg om jeg gjør det enn evt han. Men det klarer jeg selvfølgelig ikke. Jeg har aldri vært så forelska før og det er jævlig !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331409-hva-er-best/#findComment-2775434
Del på andre sider

Han har sagt at det kanskje ikke går pga av ting jeg ikke kan skrive her. Samtidig sier han at han vil at det skal gå. Må ta tiden til hjelp å se hva som skjer sier han...Venner sier jeg bør gjøre det slutt for dette tapper meg for all energi og det er bedre for meg om jeg gjør det enn evt han. Men det klarer jeg selvfølgelig ikke. Jeg har aldri vært så forelska før og det er jævlig !

Hvor lenge har han tenkt å ha deg gående på gress og vente for å se om du tilfeldigvis skulle passe ham da?

Nah - se deg om etter en som vet om han vil ha deg eller ikke, dette sliter deg jo bare ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331409-hva-er-best/#findComment-2775437
Del på andre sider

srp1365380487

Veit du, jeg undrer meg veldig når du sier "av grunner jeg ikke kan skrive her". Dette er jo anonymt, og hva skal det vel skade om du skriver det på nett til mennesker som ikke kjenner deg?

Jeg tenker meg ulike grunner til at en mann "kanskje" skal måtte gjøre det slutt eller ikke gå inn i et forhold. Jeg syns dette virker mistenkelig, men du veit best sjøl hva det gjelder - vi andre kan bare spekulere. Så jeg prøver å rådgi deg litt, ut i fra hva jeg tror kan være problemet. Så her vil det være en del råd du IKKE vil få bruk for, siden de ikke "treffer" helt på din situasjon!

Ok; for eksempel:

Er han f eks gift eller samboer med en annen, og det derfor "kanskje ikke går" - så hør på vennene dine og dropp han. Om han skifter beite og forlater kona for å være sammen med deg, så vil han ikke plutselig og instinktivt bli en trofast og stødig type... Ikke gå på gress. Det ville ikke en skikkelig fyr kreve av deg.

Har han barn fra før og lurer på om det er rett å la deg bli kjent med dem og bli del av livet deres? Da er han enten ikke sikker på om du er noe for han (man lar ikke barn bli kjent med tilfeldige forbindelser) eller han syns du er flott, men vil være veldig, veldig sikker før han tar deg inn i livet deres. Det er jo bra, og klokt av ham! Men kanskje vanskelig for deg...

Har han, tja, hva kan jeg foreslå, siden du er så hemmelighetsfull, har han feks noe kriminelt for seg? Og skal i fengsel og veit derfor ikke om dere kan være sammen...? Da skal du være veldig, veldig sikker på hans ærlige hensikter og gode egenskaper for å sitte hjemme og vente på ham! (Alle kan trå feil - men du må velge hvem du vil være og hva du vil godta.)

Har han en sykdom som gjør han usikker på om han kan egne seg som kjæreste for deg - eller omvendt, har du en sykdom? I så fall er hver situasjon unik og du skal kanskje se for deg de ulike scenariene av sykdommen og dens utfall - og tenke igjennom om forholdet har framtida for seg. Og har det ikke det, ja, da kan det likevel være noe fint og godt i NÅtida?

Men det er jo der, i nåtida, du syns det er så vanskelig å leve - det virker som om at du ikke greier å nyte det faktum at akkurat nå, idag er dere sammen, om dere er det i morra er det ingen som veit, men idag er dere kjærester. Kan du prøve å tenke at dere til nå har hatt x antall fantastiske måneder eller år, og får du en måned til er det også flott, og får du to er det virkelig flott...i stedet for å gruble på hva du (kanskje) ikke får?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331409-hva-er-best/#findComment-2775732
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...